הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנער שהתפרסם כשדרש ממחוקקים באיווה "תנו לאמהות שלי להתחתן" בדרך להיות סנאטור במדינה
הנאום של הנער, זאק וואלס, זכה למיליוני צפיות ואהדה רבה. שבע שנים לאחר מכן, בגיל 26, הוא הבטיח את המועמדות הדמוקרטית לסנאט באיווה

לפני שבע שנים, כשנישואים חד מיניים עדיין לא היו מובנים מאליהם ברחבי ארצות הברית, נער בן 19 הצליח לשבות את לבם של רבים כשדיבר אל מחוקקים במדינת איווה וביקש מהם: "תנו לאימהות שלי להתחתן אחת עם השניה".

הסרטון של הנאום הזה זכה להמון צפיות ואהדה ברשת וגם שינה משהו בחייו של הנער זאק וואלס. עכשיו, כשהוא כבר בן 26, וולס נמצא עמוק בתוך העשייה הציבורית וביום שלישי הוא ניצח בבחירות המקדימות לסנאט באיווה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וואלס. בדרך לסנאט

וואלס התמודד במחוז 37 וזכה במועמדות הדמוקרטית עם 60% מהקולות. מדובר במחוז עם מצביעים דמוקרטים רבים ולכן סביר שינצח גם את המועמד שיתמודד מולו, הליברטריאני קארל קראמבק ויזכה במושב בסנאט של איווה. המנצח יחליף את הסנאטור הפורש, בוב דבורסקי, שלא מתמודד לכהונה נוספת.

"זה סימן לכך שהבוחרים רעבים לדם חדש בפוליטיקה המקומית ומוכנים לדור חדש בהנהגה" אמר וואלס אחרי ההכרזה על נצחונו. הוא הוסיף: "המשמעות היא שהקהילה בוטחת בי להנהיג אותה".

הסרטון בו כיכב הנער הפך לוויראלי ועד היום צפו ביו יותר 15 מיליון איש באינטרנט. הוא היה אז סטודנט להנדסה באוניברסיטת איווה. "אני בן 19, ואפילו פעם בחיי לא התעמתו איתי בגלל שיש לי שתי אמהות" אמר וואלס למחוקקים. "ואתם יודעים למה? כי לנטייה המינית של האימהות שלי היתה אפס השפעה על מי שגדלתי להיות". הדברים נאמרו במהלך דיון על איסור נישואים גאים באיווה.

מאז הנער הספיק לנטוש את לימודי ההנדסה ולהתמסר כולו לפעילות חברתית ופוליטית. הוא שם דגש רב על פעילות למען הקהילה הגאה והקים קבוצה של צופים לשעבר הפועלים למען שוויון בתנועת הנוער. בשנת 2012 הוא פרסם ספר בשם  My Two Moms: Lessons of Love, Strength and What Makes a Family. 

אם יבחר, יהיה וואלס אחד המחוקקים הצעירים ביותר ששירתו אי פעם בסנאט באיווה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE