הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מינוי מפתיע: ורייזון הכריזה על המנכ"ל החדש
בניגוד לציפיות, בחרו ראשי החברה בהנס וסטברג, מי ששימש כמנהל הטכנולוגי בחברה. מומחים מסבירים כי המינוי מדגיש את צורת החשיבה העסקית של ענקית הסלולר, בה תתרכז בפיתוח תשתיות מהירות, ופחות בתוכן; המנכ"ל היוצא עוזב לאחר שהחברה רשמה עלייה של 40% בשוויה מאז נכנס לתפקיד

ענקית התקשורת ורייזון הודיעה הבוקר כי תמנה את הנס וסטברג, מי ששימש עד כה כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, לתפקיד המנכ"ל הבא. הצעד התקבל בהפתעה גמורה אצל מומחי הטכנולוגיה, ורבים טוענים כי החברה עתידה להתרכז בבניית הדור הבא של רשתות 5G, ולא תמשיך את התרחבותה אל תחום התוכן כפי שציפו שתעשה. גישה זו נוגדת לחלוטין את גישתה של חברת AT&T, הנאבקת מול משרד המשפטים כדי שתוכל לרכוש את חברת התקשורת טיים וורנר, במסגרת עסקה המוערכת ב-85 מיליארד דולר. מנכ"ל ורייזון הנוכחי, לוול מקאדם, אמר השבוע כי מדובר בזמן מושלם להעביר את המושכות לוסטברג, שהיה אמון על בניית המערכת של סיבים אופטיים שמהווה את תשתית הרשת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת ורייזון (צילום: Shutterstock)


מומחים מעריכים כי במינוי של וסטברג ישנו רמז לכך שהחברה תרכז את מאמציה בפיתוחה והרחבתה של רשת ה-5G המתקדמת של החברה, שכן רבים סברו כי ג'ון סטראטון, האחראי על תפעול החברה בזירת הבינלאומית, ייבחר לתפקיד היוקרתי. וסטברג עצמו אישר את הערכות המומחים כאשר אמר כי החברה תמשיך באסטרטגיית ה-5G שהציבה לעצמה, והדגיש כי בנושא התוכן "אין שום דבר חדש באופק". הוא עתיד להיכנס לנעליים גדולות מאוד, שכן החברה הצליחה במידה רבה בזכות המנכ"ל היוצא לוול מקאדם. במהלך כהונתו בתפקיד, החברה התרכזה בעיקר ברכישות תוכן כאשר רכשה את האתרים AOL, יאהו, טאמבלר והאפינגטון פוסט.


הנס וסטברג, המנכ"ל הנכנס


וסטברג עצמו נמצא בחברה כשנה, וזאת לאחר שהועזב מחברת התקשורת השבדית אריקסון ב-2016, לאחר שהחברה חוותה שנים של ירידות בהכנסות וגידול מופחת. הוא שימש כמנכ"לה של אריקסון במשך שש שנים. בכיר בבנק הפיני Alandsbanken, המחזיקה במניות רבות של אריקסון, אמר כי וסטברג דחף להרחיב את שירותי החברה בתחומי שונים, לרבות ניהול רשתות בעבור מפעילות סלולאריות. עובדה זו, לדברי הבכיר, מעידה על מידת ההתאמה בין ורייזון לבינו. המנכ"ל הנוכחי, מקאדם, ימשיך לעבוד בחברה כיו"ר הבכיר ביותר עד אשר יצא לפנסיה בסוף השנה.


לוול מקאדם, המנכ"ל היוצא


מאז כניסתו של מאקדם לתפקיד באוגוסט 2011, שווי החברה זינק בכ-40%, והוא נאמד כעת על 202.5 מיליארד דולר. היום (שישי), הבורסה הגיבה למינוי וסטברג עם עלייה מזערית של 3 סנט, ומחירה של מנייה בודדת נאמד על 49.04 דולר. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE