הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכוניות וטכנולוגיות: האם קרייזלר ודודג', ללא שיפורים טכנולוגיים משמעותיים, ימשיכו להתקיים?
עורך קאר אנד דרייבר: "אם כלי הרכב טובים - לא צריך הרבה כדי לשמר אותם תחרותיים". בעולם שבו חידושים טכנולוגיים מלהיבים את הקהל - לא בטוח שהוא צודק

עובדה ידועה היא כי לפיאט קרייזלר יש הרבה מותגים, שחלקים מרגשים את הלקוחות יותר מאחרים. יש את ג'יפ, שהוא אחד ממותגי הרכב היקרים בעולם, ויש את ראם, טנדר שהתפצל מהמותג דודג' ב 2009. בצד האיטלקי תמצאו את אלפא רומיאו ומזראטי, המציעות מכוניות יוקרתיות ומלהיבות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


840 כוחות סוס. דודג' צ'לנג'ר


לקרייזלר ודודג' יש נוכחות משמעותית בעיקר צפון אמריקה. עם זאת, השם קרייזלר אינו מהדהד חזק בקרב לקוחות, גם לא בארצות הברית. "העובדה כי היא חולקת שם עם חברת האם שלה, שרק לפני עשור הצליחה להמלט בעור שיניה בפשיטת רגל, אינה עוזרת", כך לפי דוד זטץ, בלוגר העוקב בקרוב אחר קריילר. "למותג אין ממש שם טוב, במיוחד בארצות הברית, שהיא השוק העיקרי שלו", הוא אומר. קרייזלר מציעה כרגע שני כלי רכב. האחד הוא 300, רכב סדאן, אשר עליו אומר מנכ"ל פיאט קרייזלר, סרג'יו מרצ'יונה, כי סביר להניח שימשיך להיות מוצע בשוק. השני הוא פסיפיקה מיני וואן, שקיים גם כהיברידי.

"קרייזלר בהחלט יכולה להפוך למותג מוביל אנשים", אמר מרצ'יונה בכנס משקיעים שנערך לאחרונה. למען האמת, המונח הזה יכול לחול על כל סוג של רכב, אך זה בהחלט לא כינוי לרכב מרתק או מרגש. הוא מתאים יותר לרכבים כמו הפסיפיקה או הוויאמו, המשמשים להסעת אנשים בטכנולוגיה ללא נהג.למותג דודג', יש לפחות מעט משמעות, ואפילו אוהדים בפועל, בזכות הקשר שלה למכוניות כמו צ'לנג'ר ורכבי שטח אחרים עם מנועים רבי עוצמה. "מצד שני, זה לא הדימוי הטוב ביותר בעולם המתמקד יותר ויותר בטכנולוגיה" אומרת מישל קרבס, אנליסטית בכירה ב AutoTrader

לדודג' יש גם מגוון רחב יותר של דגמים מאשר קרייזלר.  היא מציעה שני רכבי שטח - את הדורנגו ואת ה"ג'ורני" הקטן יותר. המוצרים שלה כבר זמן רב מאוד בסביבה, בטח במונחים של עולם הרכב, אבל הם עוברים עדכונים ושדרוגים לאורך השנים וימשיכו להשתפר, הבטיח מרצ'יונה בכנס. "אין בזה שום דבר רע", אומר אדי אלתרמן, עורך המגזין "קאר אנד דרייבר". אם כלי רכב טובים, כמו הצ'לנג'ר, לא צריך להמציא דברים מחדש כדי לשמר אותם תחרותיים". 

קל יותר כמובן עבור פיאט קרייזלר לזרוק מותגים מאשר יצרניות אחרות, היות וכל סוחרי FCA מחוייבים למכור את כל או לפחות רוב מותגי החברה. אם לא יהיה בהיצע קרייזלר SUV, למשל, הלקוחות יכולים לרכוש ג'יפ במקום. במילים אחרות, לסוחרים עדיין יש מבחר רב להציע לקונים. לגבי עתידם של המותגים דודג' וקרייזלר, למרצ'יונה אין ממש יד ורגל, היות והוא מסיים את תפקידו בשנה הבאה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE