הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: אפל מצמצמת את ייצור האייפונים החדשים ב-20%, בעקבות ביקוש נמוך
התחזיות של אפל בנוגע למכירת מכשירי הדגל שלה לא עמדו בציפיות האופטימיות, וכעת החברה מנסה לצמצם את המלאי. האם הציבור לא באמת מוכן לשלם 999 דולר על אייפון?

דוח חדש חושף כי ענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להוציא פחות אייפונים חדשים השנה לעומת התכנון המקורי של החברה. על פי הדוח, היא תשווק רק 80% מכמות האייפונים המתוכננת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


את האופטימיות הלא זהירה החליפה ריאליסטיות כואבת

החברה הודיע לספקי החלקים של לספק עבורה 20 אחוזים פחות מהחלקים הדרושים לאייפון X ולאייפון 8. כך פורסם בעיתון הפיננסי היפני ניקיי, תוך שהוא מצטט מקורות המעורים בנושא. על פי הפרסום האחרון, אפל צפויה לשווק 80 מיליון אייפונים חדשים.

"יש לבחון את הידיעה הזאת בהתאם לאופטימיות היתר שאפפה את אפל בשנה שעברה, והותירה אותה עם מלאי מוגבר בחצי הראשון של השנה", אמר האנליסט ג'יימס קורדוול מ-Atlantic Equities. לדבריו, "לפחות חלק מההזמנה המצומצת מלמד כי אפל הפכה להיות קצת יותר ריאליסטית".

מניות חברת הענק צנחו בשתי אחוזים אתמול, אך עד סוף יום המסחר הצטמצמו הירידות לאחוז אחד בלבד. גם המניות של כמה מספקי החלקים של האייפון בארצות הברית היו בירידה. אפל לא הגיבה לתחקיר ניקיי.

במשך תקופת זמן ארוכה היה האייפון אחד ממקדמי הרווחיות הגדולים של אפל. מכשיר הדגל היה אחראי ליותר מ-60% מהרווחים בשנה הפיסקלית הקודמת.

עם זאת, כמה אנליסטים בוול סטריט טוענים כי המחיר הגבוה של האייפון X, שנמכר תמורת 999 דולר, פוגע בביקוש.

אפל דיווחה על מכירות של 52.2 מיליון מכשירי אייפון ברבעון האחרון, מעט נמוך מהערכת סוכנות הידיעות רויטרס, שהעריכה כי החברה תמכור 52.3 מכשירים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE