הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ וקים חתמו על הצהרה למען פירוז חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני ולייסוד יחסים בין שתי המדינות
אז על מה בעצם חתמו שני המנהיגים? הטקסט המלא מראה כוונות טובות, אך בלי דרכים אופרטיביות ליישומן - דבר שעורר ביקורת

הנשיא דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפוני קים ג'ונג און חתמו היום (שלישי) על הצהרה משותפת שקוראת לייסוד יחסים חדשים בין שתי המדינות, לפירוק הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני ולמתן ערובות אמריקניות לביטחון של קוריאה הצפונית. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ וקים חותמים על ההצהרה המשותפת


תרגום נוסח ההצהרה עליה חתמו שני המנהיגים מובא כאן:

"הצהרה משותפת של נשיא ארצות הברית דונלד ג' טראמפ ויו"ר הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה קים ג'ונג און בועידת סינגפור.
נשיא ארצות הברית דונלד ג' טראמפ ויו"ר הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה קים ג'ונג און ערכו פגישה היסטורית ראשונה בסינגפור ב-12 ביוני, 2018.
הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג און דנו לעומק, בהרחבה ובכנות בנושאים הקשורים להקמת יחסים חדשים בין המדינות ולהקמת משטר של שלום איתן בחצי האי הקוריאני.
הנשיא טראמפ התחייב לספר ערבויות הגנה לקוריאה הצפונית, והיו"ר קים ג'ונג און הדגיש את מחויבותו התקיפה והיציבה לפירוז הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני.
מתוך הבנה כי ייסוד יחסים חדשים בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית יתרום לשלום ולשגשוג חצי האי הקוריאני והעולם, ומתוך הבנה כי בניית הביטחון העצמי המשותף עשויה לקדם את פירוז הנשק הגרעיני מחצי האי הקוריאני, הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג און מצהירים על הבאות:
ארצות הברית וקוריאה הצפונית יבססו קשרים חדשים בהתאם לשאיפות העמים של שתי המדינות לשלום ולשגשוג.
ארצות הברית וקוריאה הצפונית ישתפו פעולה במאמצים להשיג שלום יציב וארוך טווח בחצי האי הקוריאני.
תוך שהיא מדגישה את ההצהרה שניתנה ב-27 באפריל 2018 בפאנמוג'ון, קוריאה הצפונית מתחייבת לפעול לפירוז מוחלט של חצי האי הקוריאני.
ארצות הברית וקוריאה הצפונית מתחייבות לזהות ולהשיב את שרידי גופותיהם של הנופלים בקרבות והנעדרים, כולל השבה מיידית של אלה שכבר זוהו.
מתוך הבנה כי הוועידה של ארצות הברית וקוריאה הצפונית - הראשונה בהיסטוריה - הייתה אירוע היסטורי בעלת חשיבות רבה בהתגברות על עשורים של מתיחות ועוינות בין שתי המדינות והפתיחות אל עבר עתיד חדש, הנשיא טראמפ והיו"ר קים ג'ונג און מתחייבים ליישם את תנאי ההצהרה המשותפת במלואם ובמהירות.
ארצות הברית וקוריאה הצפונית מתחייבות לערוך דיונים נוספים, שיובלו על ידי שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ופקיד מתאים בקוריאה הצפונית, בהקדם האפשרי, זאת כדי ליישם את תוצאות הוועידה.
נשיא ארצות הברית דונלד ג' טראמפ ויו"ר הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה קים ג'ונג און התחייבו לשתף פעולה כדי לייסד יחסים חדשים בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית ולקדם את השלום, השגשוג, והביטחון של חצי האי הקוריאני ושל העולם."

מבעד לתשואות הרבות שקיבלו השניים בזכות פתיחתו של מה שנראה כעתיד חדש של יחסים טובים בין שתי המדינות, שהיו עוינות זו לזו במשך עשורים רבים, יש גם מי שמבקר את הוועידה שקיימו טראמפ וקים ואת ההצהרה המשותפת שחתמו עליה. 

הביקורת הגדולה שנשמעה כלפי ההצהרה טוענת כי מדובר במסמך עמום שלא מפרט כיצד תפורז קוריאה הצפונית מנשק גרעיני, אילו ערובות תקבל פיונגיאנג מוושינגטון. בנוסף, המבקרים מצביעים על כך שאין לוח זמנים מפורט ליעדים השונים עליהם חתמו שני המנהיגים. 


טראמפ וקים, היום


לעומת זאת, נראה שטראמפ וקים היו מרוצים מאוד מעצם קיום הפגישה ומההישגים ההיסטוריים שהגיעו אליהם. השניים נועדו במלון קפלה באי סנטוסה. לאחר לחיצת ידיים חמימה, כולל נגיעה הדדית זה בזרועו של זה מול המצלמות וטיול רגלי קצר לאורך המרפסת במלון הפתיעו השניים כשהתיישבו לצילומים ושאלות קצרות. הנשיא טראמפ אמר שהוא "מרגיש נהדר" וכי הוא "מאוד אופטימי". גם קים אמר דברים דומים. לאחר מכן קיימו המנהיגים פגישה של למעלה משלוש שעות, כשרק מתרגמיהם נמצאים בחדר.

בסיום הפגישה הכריז טראמפ כי "הייתה פגישה פנטסטית. טוב יותר משאפשר לצפות". נשיא ארה"ב הוסיף כי "אני צופה שהיחסים בינינו יהיו טובים מאוד".  לפי הערכות, השניים צפויים גם לחתום על מסמך משותף, בו יכריזו על התקדמות בשיחות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE