הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל ניו ג'רזי חתם על 6 הצעות חוק לרכישה ונשיאה של כלי נשק
המושל מרפי חתם על הצעות החוק, ביניהן הקטנת המחסניות והרחבת הסמכות של בתי המשפט, ואמר: "חוקי נשק הגיוניים שומרים על אזרחינו"; מדובר במדינה השלישית המאמצת חוקים חדשים מאז הטבח בבית הספר בפלורידה בחודש פברואר. המתנגדים: "המחוקקים מגבילים את כוחו של האזרח להגן על עצמו"

פיל מרפי, מושל מדינת ניו ג'רזי, חתם היום (ד') על שישה חוקים חדשים שנכנסו לתוקף באופן מיידי. כל החוקים קשורים לרכישה ונשיאה של נשק במדינה, והם הועלו להצבעה בעקבות אירוע הירי הקטלני בתיכון בעיר פארקלנד בפלורידה בחודש פברואר. אלפונסו קלדרון, צעיר ששרד את הטבח בפלורידה, הוזמן ע"י המושל לעמוד על הבמה בעת החתימה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי (צילום: GovMurphy@)


"חוקי נשק הגיוניים שומרים על אזרחינו", אמר המושל בציוץ לאחר שחתם על החוקים. כעת המדינה מצטרפת לפלורידה ו-וורמונט אשר חוקקו חוקים דומים בעקבות הטבח. במסגרת החוק הראשון, יותר להחרים נשק מאדם באם פסיכיאטר או פסיכולוג יקבעו כי הוא עלול להיות מסוכן. החוק השני נותן לבתי המשפט הכוח למנוע, אם כי באופן זמני, מכל אדם לרכוש נשק או תחמושת באם בית המשפט ישתכנע כי מדובר באדם שעלול לפגוע בעצמו או באחרים. החוק השלישי נועד לחזק את בדיקות הרקע שנעשות למבקשים לרכוש נשק, תוך כדי דגש על מכירות אישיות בין שני צדדים פרטיים. החוק הרביעי מונע את מכירתה של מחסנית שיכולה לשאת 15 כדורים, וכעת יותר לקנות מחסניות בעלות 10 כדורים בלבד. חוק זה לא יחול על רובה בעל קוטר של 0.22 מ"מ. החוק החמישי קשור לנושא נשיאת הנשק, והוא יגביל את האישורים לנשיאה מוסתרת של אקדח למקרים שבהם יוכח "צורך הכרחי" בה. החוק השישי אוסר על המכירה, רכישה או שימוש בתחמושת חודרת שיריון.


מושל ניו ג'רזי, פיל מרפי, לוחץ את ידו של אחד התלמידים ששרד את הטבח בפלורידה (צילום: GovMurphy@)


בזמן שחוקים אלה זוכים לשבחים רבים מארגונים התומכים בהגבלות על נשקים, רבים בצד השני טוענים כי החוקים לא ישפיעו על הבטיחות בבתי הספר. "אף חוק שנחתם היום לא יגרום לבית הספר להיות בטוח יותר. המחוקקים מגבילים את כוחו של האזרח להגן על עצמו", אמר סקוט בך, יו"ר איגוד הנשקים במדינה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE