הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוק זיהוי המצביעים של קנזס נפסל בלשון חריפה - והתובע הכללי נשלח ללמוד את החוק
כריס קובּאק, לשעבר סגן ראש "ועדת ההונאה בהצבעה" של הנשיא טראמפ, ספג סטירה מהדהדת כששופט פדרלי פסל את "חוק זיהוי המצביעים" המחמיר שקידם, ושעליו ביסס את ריצתו למשרת המושל בנובמבר.

בפסק דין חריף במידה חריגה פסל שופט פדרלי לצמיתות את חוק רישום המצביעים של קנזס, המחייב הצגת "הוכחת אזרחות", שאותו קידם מזכיר המדינה של קנזס קריס קוֹבּאק, לשעבר סגן יו"ר "ועדת הונאת המצביעים" שהקים הנשיא טראמפ, ומאז הספיק כבר לפזר - עדות להיקף הסיבות שמצאה הוועדה להמשך קיומה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשלח להשלים השכלה. קריס קובאק (צילום: Shutterstock.com)



מדובר בסטירת לחי מהדהדת לא רק לקובאק אישית, כאחד התומכים הנלהבים והמוכרים ביותר של חוקים נוקשים לזיהוי הנרשמים להצביע בבחירות, המתמודד למשרת מושל קנזס בנובמבר הקרוב, אלא לחוקים כאלה באופן כללי ולטיעונים עליהם הם מבוססים. בפסק דין בן118 עמודים קבעה השופטת הפדרלית האזורית ג'ולי רובינסון כי דרישת המדינה, שמצביעים יציגו הוכחה לאזרחותם בהירשמם להצביע, מפרה הן את החוקה האמריקאית והן את חוק רישום המצביעים הלאומי.

רובינסון ביטלה את החוק הנוקשה, ובנוסף ציוותה על קובאק עצמו לצבור שש שעות של לימודי השלמה משפטיים "המתייחסים לחוקים פדרליים או חוקי קנזס שנוגעים לחוקים אזרחיים של נהלים וראיות". רובינסון קבעה כי החוק, שקובאק היה מקדמו הנלהב ביותר ועליו ביסס את ריצתו למשרת המושל, מנע מ"עשרות אלפי אזרחים זכאים" מלהירשם להצבעה בטרם הוציאה לפני מספר חודשים צו ביניים שהקפיא את החוק, וכי "נוהל השלמת תהליך ההצבעה היווה נטל עליהם".

על פי האגודה האמריקנית לזכויות אזרח (ACLU), החוק של קובאק מנע מכ-35,000 אזרחים תושבי קנזס מלהירשם להצבעה בבחירות. בצו שהוציאה מוקדם יותר בתיק מצאה רובינסון את קובאק אשם בביזיון בית המשפט לאחר שבתוקף תפקידו כמזכיר המדינה של קנזס (מעין "שר פנים", המופקד בין היתר על כל הנוגע לארגון בחירות במדינה) נמנע מליישם צווי בית משפט הנוגעים לחוק ולא שלח גלויות המאשרות את הרישום להצבעה לאלפי מצביעים.


"החוק היה מבוסס על שקר קסנופובי". דייל הו, ACLU (צילום: C-SPAN)



האגודה לזכויות האזרח, שהגישה את העתירה נגד החוק בשם ליגת המצביעות של קנזס, שיבחה את פסיקתה של רובינסון. "החוק הזה היה מבוסס על שקר קסנופובי לפיו אנשים שאינם אזרחים עוסקים בהונאת בחירות נרחבת", אמר דייל הו, מנהל פרויקט זכויות ההצבעה של ה-ACLU "בית המשפט מצא כי 'אין כל ראיות אמינות' לכזב הזה, ופסקה נכונה שדרישת הוכחת האזרחות המתועדת של קובאק היא עבירה הן על החוק הפדרלי והן על חוקת ארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE