הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה 110 שנים - ג'נרל אלקטריק כבר לא חלק ממדד הדאו ג'ונס
חברת S&P החליטה להוציא את התאגיד הענק אחרי שנים ארוכות של קשיים וירידות חדות במניה. "השינוי הזה במדד יעזור לו למדוד בצורה טובה יותר את הכלכלה האמריקאית"

חברת S&P המפרסמת את מדד 30 המניות האמריקאיות המובילות בבורסה בניו יורק, ה- Dow Jones Industrial Average הודיעה היום כי תאגיד הענק ג'נרל אלקטריק יוצא מהמדד. את מקומה של החברה הותיקה שהחלה מיצור נורות חשמל וכיום מייצרת גם מנועי מטוסים, תחליף חברת  Walgreens Boots Alliance. שבבעלותה רשת הסופרים ובתי המרקחת שפתוחים מסביב לשעון, Walgreens.

מדובר במכה של ממש לחברת ג'נרל אלקטריק, שכן היא חלק מרשימת 30 החברות שהרכיבו את המדד המוכר ביום יסודו בשנת 1896 והיא נמצאת שם ברצף כבר יותר ממאה שנה, מאז נובמבר 1907.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'נרל אלקטריק. סופגים עוד מכה

ההודעה הזאת היא האחרונה ברשימת בשורות רעות שהגיעו למשרדי הנהלת GE. בשנים האחרונות מתמודדים שם עם מחסור קשה בתזרים מזומנים אחרי כמה עסקאות בעיתיות. בעקבות הקשיים האלה, החברה החליפה את המנכ"ל, פיטרה אלפי עובדים וחתכה בדיווידנדים. כל זה לא עזר.

בשנה שעברה, GE היתה המניה עם הביצועים הגרועים ביותר במדד הדאו ג'ונס כשהיא איבדה כמעט מחצית מערכה. בשנה הנוכחית נרשמו עוד ירידות של כ-25 אחוז. 

בתאגיד הענק מנסים לשדר היום עסקים כרגיל: "אנחנו ממוקדים בתכנית שמטרתה לשפר את הביצועים העסקיים שלנו. ההכרזה היום לא משפיעה על המחויבות שלנו ליצירת GE חזקה ופשוטה יותר" אמר היום דובר מטעם החברה.

לחברת GE עבר מפואר ולזכותה רשומות המצאות ופיתוחים חשובים בתחומי האלקטרוניקה, הבריאות והתעופה. בין היתר אחראית החברה על פיתוח המיקרוגל, המקרר הביתי, צילום הרנטגן, המצנם. הם יצרו את מנוע הסילון האמריקאי הראשון ויש להם חלק גדול בהפיכת הנורה החשמלית לנפוצה. עם זאת, התאגיד התרחב לתחומים רבים שאינם קשורים לתעשיות בהן עסק - כך למשל הוא רכש את רשת  NBC ואולפני אוניברסיל. ההחלטות האלו פגעו בחברה והפכו אותה ללא ממוקדת.

דאו ג'ונס. זזים קדימה

הירידות החדות במניה של GE אמנם היו חלק מההחלטה של דאו ג'ונס להוציא את החברה מהמדד, אבל זאת לא הסיבה היחידה. מחיר המניה הנמוך של התאגיד, שעומד על 13 דולר, משפיע מעט מאד על המדד. לפי S&P, לנפילות במניה היה משקל של חצי נקודה על המדד.

דייויד בליצר, יו"ר ועדת המדד ב-S&P הסביר שחברות כמו ג'נרל אלקטריק כבר הרבה פחות דומיננטיות בכלכלה האמריקאית. בנקים, חברות מתחום הבריאות, היי טק וצרכנות הם אלו שמשחקים היו תפקיד מרכזי בכלכלת ארצות הברית. "השינוי הזה במדד יעזור לו למדוד בצורה טובה יותר את הכלכלה האמריקאית" הוסיף בליצר.

לא מדובר בשינוי הראשון במדד הדאו ג'ונס בשנים האחרונות. בשנת 2015 הוכנסה למדד חברת אפל, במקומה של חברת התקשורת  AT&T. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE