הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האפיפיור נגד טראמפ: "פופוליסטים יוצרים 'פסיכוזות' בנושא ההגירה"
האפיפיור פרנציסקוס אמר כי הוא תומך בבישופים שטענו כי מדיניות "אפס הסובלנות" של טראמפ אינה הולמת את הערכים הקתוליים. לדבריו, יש לדאוג למהגרים ולא לגרש אותם

האפיפיור פרנציסקוס מותח ביקורת על מדיניות הפרדת משפחות המהגרים של ממשל טראמפ בגבול עם מקסיקו, ומדגיש כי פופוליזם אינו הפיתרון למשבר ההגירה העולמי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פופוליזם אינו הפיתרון. האפיפיור פרנציסקוס


בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס, הדגיש האפיפיור כי הוא תומך בהצהרות האחרונות של בישופים אמריקניים מהכנסיה הקתולית, שאמרו כי הפרדת הילדים מהוריהם "מנוגדת לערכים הקתוליים".

"זה לא קל, אך פופוליזם אינו הפיתרון", אמר האפיפיור. בראיון נדיר ונרחב לסוכנות הידיעות, אמר האפיפיור כי הוא מודאג ממדיניות "אפס הסובלנות" כלפי הגירה שנוקט ממשל טראמפ, במהלכה מופרדים ילדים מהוריהם שמועברים לבתי מעצר, והילדים נשלחים למקלטים מיוחדים עבורם.

"אני בצד של הבישופים", אמר האפיפיור, "צריך להיות ברורים בדברים האלה. אני מכבד את דעת הבישופים". הדברים של האפיפיור מוסיפים עוד ללחץ על טראמפ בכל נושא מדיניות ההגירה.

לדבריו, הפופוליסטים "יוצרים פסיכוזות" בנושא ההגירה, אפילו כאשר אוכלוסיות מזדקנות, כמו באירופה, עומדות לפני "חורף דמוגרפי קשה", כדבריו, וזקוקות למהגרים. בלי מהגרים, הוסיף האפיפיור, "אירופה תתרוקן".

האפיפיור התייחס בין השאר גם לאירועים באיטליה, בהם סירבה הממשלה להעניק סיוע לספינות לא ממשלתיות שמעניקות סיוע למהגרים. "אני מאמין שאי אפשר לדחות את מי שמגיע. עליך לקבל אותם, לסייע להם, לדאוג להם, ללוות אותם ולוודא שיש איפה לשכן אותם - אך בכל אירופה", אמר האפיפיור. לדבריו, "כמה ממשלות עובדות על הנושא, ויש ליישב את המהגרים בדרך הטובה ביותר, אך יצירת פסיכוזות אינה הפיתרון. פופוליזם לא פותר דבר - מה שפותר בעיות זה קבלה, לימוד וזהירות".

מעבר למדיניות ההגירה, האפיפיור גם התייחס לכהונתו ולשאיפות שלו להמשך התפקיד. הוא אמר כי הוא מעוניין למנות יותר נשים לתפקידים בוותיקן מכיוון שהן טובות יותר בפיתרון קונפלקטים. עם זאת, הוא הוסיף כי המינויים האלה לא אמורים להוביל ל"גבריות בחצאית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE