הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרפובליקנים בוושינגטון מחפשים פתרונות למדיניות הפרדת הילדים
הנשיא טראמפ שוקל לחתום על צו שימנע את הפרדת המשפחות, יו"ר בית הנבחרים מבקש לעלות את הנושא להצבעה מחר בקונגרס והמזכירה לביטחון מולדת ממליצה לסגור "פריצות קיימות" בחוק; מפלגת השלטון נלחצה מתגובת הציבור לתופעה, 5 חודשים בלבד לפני בחירות הפריימריז

הבית הלבן שוקל להורות לרשויות ההגירה לחדול ממדיניות הפרדת ילדים מהוריהם, צעד שעשוי לצמצם במעט את הביקורות כנגד הממשל ולמנוע את המשבר הפוליטי שנוצר במפלגה הרפובליקנית. ההודעה על כך מגיעה במקביל להצעה דומה שנשמעה בקונגרס, שם יו"ר בית הנבחרים, פול רייאן, הודיע שתיערך מחר (חמישי) הצבעה בנושא התקצוב של רשויות ההגירה, ובין הסעיפים בהצעת החוק ישנה התייחסות לנושא הפרדת הילדים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)


כזכור, נושא ההפרדה עלה לדיון בעקבות המדיניות של הממשל כלפי הגירה, שאותה מכנים בבית הלבן כ"אפס סובלנות". בשל חוק שנחקק בשנת 1997, אסור לרשויות החוק לעצור ילדים לתקופה שעולה על 20 יום כאשר הם כלואים ללא הוריהם. משפטנים בכירים הביעו חשש כי הבית הלבן עלול להורות על מדיניות חדשה שנוגדת את החוק מ-1997, דבר שעלול להיחסם ע"י מערכת המשפט. לכן, ההערכה היא שהממשל בראשות הנשיא טראמפ תבחר בדרך שתשמר את עקרונות החוק ובו בזמן תפחית את המקרים הטראומטיים בהם ילדים מופרדים מהוריהם. 


הפגנה כנגד המדיניות, השבוע באריזונה (צילום: Shutterstock)


בשעות הבוקר של יום רביעי, הנשיא רמז על כך שהוא "עתיד לחתום על משהו". בזמן שחברי מפלגתו של טראמפ על גבעת הקפיטול אינם מעורבים בנעשה, הוא אמר כי "בקרוב אחתום על מסמך שמטפל בנושא [הפרדת הילדים], אבצע צעד מניעתי ואני בטוח שצעד זה יגובה בחקיקה". ובזמן שקיים נתק מוחלט בין הקונגרס לבית הלבן, גם קירטן נילסן, מזכירת ביטחון המולדת, הודיעה כי תמליץ בפני הנשיא שיתמוך בחוק שיסגור את "הפרצות הקיימות", לדבריה, בנושא ההפרדה. עם זאת, המזכירה מדגישה שכל שאר נושאי ההגירה יטופלו ע"י חקיקה בהמשך. 

אם בהתחלה המדיניות זכתה לשבחים בתוך המפלגה הרפובליקנית, הרי שכעת הביקורת מבית כלפי הנשיא גוברת. חברי המפלגה בקונגרס, הן בבית הנבחרים והן בסנאט, מתקשים להגן על המדיניות הזו כאשר תמונות של ילדים בתוך כלובים ממלאים את אתרי החדשות. עם זאת, חשוב להבהיר שהם מתנגדים אך ורק למדיניות של ההפרדה, ולא לשאר פלטפורמת ההגירה שמציע הנשיא, לרבות בניית החומה לאורך הגבול הדרום, מטקסס ועד קליפורניה.


מזכירת ביטחון המולדת, קירסטן נילסן (צילום: Shutterstock)


כאמור, יו"ר בית הנבחרים הודיע היום כי תיערך הצבעה מחר, כאשר מטרתה תהיה לאפשר למשפחות לשהות יחד עד סוף ההליכים המשפטיים. "אנחנו לא מעוניינים להפריד ילדים מהוריהם, ואנחנו מסוגלים לאכוף את חוקי ההגירה מבלי לפרק משפחות", אמר רייאן. מעבר לטיפול בנושא באופן מיידי, בקונגרס מקווים להקצות כ-7 מיליארד דולר למשרד לביטחון המולדת כדי שתתאפשר בנייתה של מרכזי מעצר למשפחות. מומחים מעריכים כי אין כרגע מספיק קולות בבית הנבחרים כדי להעביר את החוק, וגם אם היו מספיק, הסנאט לא היה מאשר אותו. 


יו"ר בית הנבחרים, פול רייאן (צילום: Shutterstock)


הדמוקרטים מצדם טוענים כי הנשיא טראמפ יכול להורות על הפסקת המדיניות ללא שום צורך בחקיקה, טענה שהנשיא עצמו אישר באופן עקיף כאשר ביקש לטפל בנושא באופן מיידי ולגבות את החלטתו בחקיקה בהמשך. עם זאת, הנשיא המשיך בקו שבו מאשים את הדמוקרטים. הבוקר הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "הכל באשמת הדמוקרטים, הם לא מספקים לנו את הקולות הנדרשים כדי להעביר חוקי הגירה טובים. הם רוצים לפתוח את הגבולות, דבר שמוביל לפשע נוראי. רפובליקנים רוצים ביטחון. אבל אני עובד על משהו, זה לעולם לא נגמר", צייץ הנשיא. 

חשוב לציין, הנשיא עשה שימוש במילה "breeds" כאשר כתב על התוצאות של פתיחת הגבולות ("which breeds horrible crime"). השימוש במילה זו, שמגיעה מהמילה 'להתרבות' ומתייחסת כמעט תמיד לחיות, מצטרפת לשימוש דומה שטראמפ עשה במושג "ישרצו בה" ("infest"). מעניין לראות כיצד המילים שמתארות לרוב חיות הן אלה שעולות בראשו של הנשיא כאשר הוא מתייחס למהגרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE