הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוק החוות עבר בבית הנבחרים, אבל אין לו סיכוי בסנאט
בבית הנבחרים, שם אין פיליבאסטר ומספיק רוב פשוט, יכולים הרפובליקנים להעביר חוקים שמקצצים את תלושי המזון למיליונים בפוטנציה. בסנאט, שם צריך לשכנע גם דמוקרטים להצביע איתך, זה כבר סיפור אחר. חוק התקציב החקלאי הרב-שנתי ("חוק החוות") שעבר היום בבית התחתון עוד ישתנה הרבה לפני שיהפוך לחוק

בית הנבחרים העביר היום (חמישי) "חוק חוות" רפובליקני (דהיינו חוק תקציב למגזר החקלאי) בהיקף עצום של 867 מיליון דולר על חודם של שני קולות - 213 בעד מול 211 נגד, כשחלק מן הנציגים השמרנים שסייעו להפיל את החוק במאי בשל מחלוקת לא-קשורה בנושא ההגירה, הצביעו הפעם בעד. לעומתם, מן התוצאה ניתן לראות שכשלושים רפובליקנים מתונים הצביעו נגד החוק יחד עם הדמוקרטים, שלהם 193 נציגים בבית התחתון של הקונגרס. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סובסידיות לחקלאים - וגם תלושי מזון, שהם ההבדל בין תזונה מינימלית לרעב עבור מיליונים (צילום: Shutterstock.com)



תקציבי חוות הם בין הגדולים המועברים על ידי הקונגרס, וכוללים סיוע במזון, סובסידיות ליבולים שונים, פיתוח כפרי, שימור וגם מאמץ לעצור את מגיפת האופיואידים בקהילות כפריות. חוק החוות הקודם נכנס לתוקף ב-2014, שנתיים לאחר המועד, לאחר שעוכב בשל מחלוקות מפלגתיות בנושא תלושי המזון (SNAP), עליהם מסתמכים כ-40 מיליון איש, אישה וילד בארה"ב - כ-12% מן האוכלוסיה.

גם הפעם היה נושא תלושי המזון אבן הנגף העיקרית להעברת החוק. על פי הצעת החוק שעברה היום בבית התחתון, יועלה הגיל שמתחתיו חייבים מקבלי תלושי מזון ללא נכות לעבוד מ-49 ל-59, ודרישת העבודה תכלול יותר אנשים המטופלים בילדים בגיל בית הספר. החוק גם מגביל את יכולתם של מושלים לתת פטור מן הדרישות באזורים המתקשים כלכלית.

הדמוקרטים התנגדו הפעם לחוק החוות, שלרוב עובר בתמיכה דו-מפלגתית, בשל הגבלות אלה על מקבלי תלושי המזון. "החוק הזה לא עושה דבר כדי לחזק באמת תוכניות חקלאיות או לסייע לחקלאים הלכודים במלחמת הסחר של הנשיא", אמר הנציג הדמוקרטי ג'ים מק'גוברן ממסצ'וסטס. "אני מקווה שההליך הדו-מפלגתי בסנאט יוביל לחוק טוב יותר שיחזק את רשת הביטחון לחקלאים ותוכניות נגד רעב כדי שההתקפה הזו על החלשים מכל בינינו לעולם לא תגיע לשולחנו של הנשיא".


"חוק שלא עושה דבר לסייע לחקלאים שלכודים במלחמת הסחר של הנשיא". חבר בית הנבחרים ג'ים מק'גוברן (דמוקרטי, מסצ'וסטס; צילום: bread.org)



אולם יו"ר ועדת החקלאות הרפובליקני, מייק קונוויי מטקסס, בירך על נוסח החוק שהועבר: "ההצבעה היום היתה על שמירת אמונים לגברים ולנשים של אמריקה הכפרית, ועל ההבטחה הנצחית של הכבוד שביום עבודה. זה היה על אספקת ודאות לחקלאים ולחוואים הנאבקים תחת עולו של מיתון בן חמש שנים ועל הענקת יותר מנדבת יד לשכנינו הנזקקים, אלא יד שתסייע להם לקום".

בסנאט, שם מחזיקים הרפובליקנים ברוב מזערי של 51-49, ויצטרכו לגייס לפחות תשעה סנאטורים דמוקרטים כדי להעביר את החוק, אפשר להכריז על נוסח חוק שפוגע במעוטי יכולת בצורה כה קשה כמת עם הגיעו. הרפובליקנים בסנאט עובדים במקביל על נוסח משלהם שאינו משנה בהרבה את הגזרות על נסמכי הסעד, וזה אומר שהדרך עוד ארוכה עד לשליחת חוק חוות חדש לחתימת הנשיא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE