הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי המילים, מגיעים המעשים: וושינגטון תעביר לפיונגיאנג לוח זמנים ליישום תוצאות מפגש טראמפ-קים
כך הודיע בכיר במשרד ההגנה, לקראת צאתו של שר ההגנה לביקור באסיה. ארצות הברית ניסחה רשימת דרישות שתכריח את קים ג'ונג און להתחייב לתהליך

ארצות הברית תציג בימים הקרובים לוח זמנים עם "דרישות ספציפיות" לקוריאה הצפונית - זאת, לאחר הפגישה ההיסטורית שנערכה בין הנשיא דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסינגפור לפני כשבועיים. כך מסר גורם בכיר במשרד ההגנה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


וושינגטון מעבירה רשימת דרישות ולוח זמנים. טראמפ וקים במהלך פגישתם, לפני כשבועיים


הבכיר, ששוחח עם קבוצת עיתונאים לפני נסיעתו לאסיה של שר ההגנה ג'ים מאטיס השבוע, לא סיפק פרטים נוספים על לוח הזמנים המוצע, אך לדבריו הוא יהיה עמוס בצורה כזו שיכריח את פיונגיאנג להתחייב לו.

"אנחנו נדע בקרוב מאוד אם הם (ממשל קוריאה הצפונית) יפעלו בצורה ישרה או לא", אמר הבכיר, שסירב לחשוף את פרטיו. "יהיו שאלות ברורות, ויהיה ציר זמן ברור של יישום סיכומי הפגישה שהיו, כפי שאנחנו רואים אותם".

פגישתו ההיסטורית של טראמפ עם קים גררה ביקורת של מומחים לביטחון לאומי משום שההסכם שנחתם באותה פגישה לא היו מפורטים, ולא ברור מה פיונגיאנג אמורה לעשות עם הנשק הגרעיני ועם הטילים ארוכי הטווח שברשותה.

שר החוץ מייק פומפאו אמר בשבוע שעבר כי הוא ככל הנראה יערוך ביקור נוסף בקוריאה הצפונית "לפני שיעבור זמן רב מדי" כדי לנסות ולהפוך את ההתחייבויות הכלליות שניתנו בפגישה למעשים.

במהלך הפגישה בסינגפור, הראשונה שנערכה בין נשיא אמריקני מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית, קים חזר על התחייבותו לפעול למען פירוק הנשק הגרעיני מחצי האי הקוריאני, בעוד שטראמפ הודיע כי הוא יעצור את "משחקי המלחמה" של ארצות הברית עם קוריאה הדרומית.


יהיה מחויב לתהליך. קים ג'ונג און


מאטיס, שיוצא לביקור של שבוע במדינות אסיה השונות, ובהן סין, קוריאה הדרומית ויפן, אמר כי הנחייתו של טראמפ לעצור את התמרונים הצבאיים עם קוריאה הדרומית לא כוללת רק את התרגיל הגדול שתוכנן לעוד כחודשיים, אלא גם לשני תרגילים קטנים יותר עם הצי של קוריאה הדרומית.

"התרגילים הגדולים והמשותפים הופסקו, אנחנו נראה אם המשא ומתן המתמשך ישאירו אותם בהפסקה", אמר מאטיס, והוסיף כי הוא נמצא בקשר הדוק עם פומפאו.

אתמול הגיע מאטיס לאלסקה, שם הוא מבקר בבסיס חיל האוויר פורט גרילי ואיילסון, לפני שהוא יעזוב לסין.

המסע שלו לאסיה, שייערך בין ה-26-28 לחודש, הוא המסע הראשון של שר ההגנה מאז שנת 2014, והוא מגיע ברקע המתיחות הסינו-אמריקנית בשל משבר הסחר וה"שרירים" שמפגינה בייג'ינג בים סין הדרומי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE