הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היכונו למלחמה ביולוגית: העמידות של חיידקים לאנטיביוטיקה הולכת ומתפשטת ברחבי העולם
בשנים האחרונות נרשמת עליה בביקוש לאנטיביוטיקה, בצריכתה ובעמידות האנטיביוטית של חיידקים. החוקרים מעריכים, כי אם המגמה לא תשתנה עד שנת 2050, העמידות האנטיביוטית עלולה לגרום לכ-10 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם

אנטיביוטיקה יכולה להיות תרופה מצילת חיים, אך שימוש יתר עלול ליצור בעיה אמתית של עמידות חיידקים לתרופה. העמידות האנטיביוטית מתפתחת בקרב חיידקים, לאחר שהם מצליחים לשנות את עצמם כך שהם יוכלו לעמוד בפני השפעות התרופה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אם המגמה לא תשתנה, העמידות האנטיביוטית עלולה לגרום לכ-10 מיליון מקרי מוות עד שנת 2050

ד"ר עמאש אדליה, מאוניברסיטת פיטסבורג, הסביר: "אנשים צריכים לזכור שהחיידקים נמצאים על פני כדור הארץ מזה ארבעה מיליארד שנים. לכן זה לא מפתיע שהם מסוגלים להתמודד עם אנטיביוטיקה ולהערים עלינו". מומחים סבורים, כי כשליש מתרופות האנטיביוטיקה שנרשמות למטופלים בארצות הברית אינן נחוצות. מדו"ח חדש, שפורסם לאחרונה ובדק נתונים מ-76 מדינות, עולה, כי השימוש באנטיביוטיקה עלה ב-39 אחוז בין השנים 2000 ל-2015.

החוקרים מעריכים, כי אם המגמה לא תשתנה, עד שנת 2050, ניתן יהיה לייחס לעד 10 מיליון מקרי מוות ברחבי העולם את הסיבה של עמידות אנטיביוטית.

לדברי ד"ר אדליה, "האופציות האנטיביוטיות אוזלות וישנם מקרים מסוימים, בהם נאמר לחולים שאין תרופה עבורם". הרופאים ממליצים לחולים לא להפסיק ליטול את האנטיביוטיקה מוקדם מדי מהתאריך שצוין על המרשם. הפעולה מקלה על החיידקים ומאפשרת לעצמם לשכפל את עצמם עם השינויים שמאפשרים להם להיות עמידים.

החוקרים טוענים, כי יש לצמצם את צריכת האנטיביוטיקה

בנוסף, מומלץ שלא לצרוך שאריות אנטיביוטיקה מטיפולים קודמים. המצב עלול להגדיל את רמת העמידות של החיידקים. ד"ר אדליה טוען, כי "אחד הגורמים למצב של עמידות אנטיביוטית הוא העובדה שהציבור דורש אנטיביוטיקה נגד כל שיעול, הצטננות או מחלה ויראלית. זאת, מבלי להתחשב בכך שלאנטיביוטיקה אין השפעה על וירוסים".

יש לציין, כי נטילת אנטיביוטיקה על מנת לטפל בזיהום ויראלי, עלולה לגרום לנזק יותר מאשר להביא תועלת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE