הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יצרנית המסמרים הגדולה ביותר בארצות הברית בקשיים בעקבות מכסי טראמפ
ההברה עלולה לסגור את המפעל במיזורי או להעבירו למקסיקו. דובר החברה תקף את מדיניות מכסי הייבוא של טראמפ שהובילה להתייקרות מוצרי החברה ולצניחה בהזמנות

מפעל ייצור המסמרים Mid-Continent Nail עלולה להסגר בשלושת החודשים הקרובים, אלא אם מחלקת המסחר תפטור אותה מתשלום מכסי ייבוא המתכות שהטיל דונלד טראמפ. המפעל הממוקם בעיר פופלר בלאף במיזורי הוא יצרן המסמרים הגדול ביותר במדינה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: אתר החברה

דובר החברה ג'יימס גלאסמן אישר ל-CNN כי בלי פטור מתשלום מכסים החברה נמצאת בסכנת השבתה עד סוף הקיץ. המפעל פיטר 60 מתוך 500 עובדיו בשבוע שעבר בעקבות אובדן הכנסות שנבע מצניחה של 50% בהזמנות. החברה תולה את האחריות לאובדן ההכנסות בעליית מחיר הפלדה שהיא מייבאת במסגרת מדיניות התעריפים של טראמפ, שהובילה לייקור מוצריה ומשם לירידה בהזמנות.

גלאסמן הוסיף כי החברה עשויה להעביר את המפעל למקסיקו, אליה תוכל לייבא את המתכות ללא התעריפים, ומשם לייצא את המוצרים המוגמרים חזרה לארצות הברית. מאחר שתעריפי הייבוא חלים רק על חומרי גלם ולא מוצרים מוגמרים, החברה תוכל לייצא ממקסיקו מבלי שמוצריה המיובאים יתייקרו. לדבריו מדיניות המסחר של טראמפ שגויה וכי המפעלל הכפיל את כוח העבודה שלו מאז 2013 ושגשג למרות תחרות גוברת מסין.

לצד Mid-Continent Nail, כ-21 אלף חברות הגישו בקשה לפטור מתשלום מכסי הייבוא. להערכת לשכת המסחר האמריקאית, 2.6 מיליון מקומות עבודה נמצאים בסכנה בעקבות מדיניות המכסים החדשה וביטול הסכם הסחר האזורי NAFTA.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE