הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בואינג מציגה: כך יראה מטוס העתיד שיחצה את האטלנטי תוך שעתיים
המטוס העל-קולי החדש יטוס במהירות מאך 5, אבל יקח לו זמן עד שיכנס לשימוש מסחרי. זה יקרה, לפי החברה, תוך 2 או 3 עשורים

אף אחד לא באמת אוהב טיסות, ובעיקר לא טיסות ארוכות. גם אם היעד שווה במיוחד, החוויה במושב הצפוף בתא הנוסעים הרועש והחנוק היא אף פעם לא משהו שאפשר להנות ממנו במשך 8 שעות. 

ועכשיו אולי יש חדשות טובות - גם אם רחוקות -  לשונאי הטיסות: המטוס ההיפרסוני העתידי של חברת בואינג יוכל לחצות את האטלנטי בשעתיים. המשמעות היא שאפשר יהיה להגיע מניו יורק ללונדון בזמן של טיסת פנים קצרה בארצות הברית, במקום בכ-7 שעות כיום. את האוקיינוס השקט המטוס התיאורטי הזה יוכל לחצות תוך 3 שעות. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטוס ההיפרסוני של בואינג

ענקית התעופה הציגה את המטוס שיכול להגיע למהירות של מאך 5, שהיא 5 פעמים מהירות האור או 4,000 מייל בשעה. מדובר במטוס שהוא מהיר יותר מהמטוס המהיר ביותר שאי פעם טס בטיסה מסחרית - הקונקורד, שכבר יצא משירות.

לפי הדיווחים, המטוס הזה יהיה קטן יותר מבואינג 737. העיצוב עצמו נראה כמו הכלאה של הקונקורד הישן וספינת חלל.

אבל בינתיים, צריך להתאזר בסבלנות. קווין באוקאט, שאחראי על פיתוח הטכנולוגיה ההיפרסונית  בבואינג, אומר שמטוס כזה יהיה באוויר כבר תוך עשור. אבל אם תרצו לטוס בו, דעו שהוא ייכנס לשימוש מסחרי תוך 20 עד 30 שנה. בואינג תייצר מטוסים כאלה לשוק התעופה האזרחית וגם עבור השוק הצבאי.

"אנחנו נרגשים מאד מהאפשרות שהטכנולוגיה ההיפרסונית תאפשר לחבר את העולם בצורה מהירה הרבה יותר" כתב באוקאט בפוסט בפייסבוק. "בואינג נשענת על תשתית של 6 עשורים של ניסויים, מחקר ועיצוב של כלי טיס היפרסונים, מה שהופך אותנו לחברה הנכונה להביא את הטכנולוגיה הזאת לשוק בעתיד".

הטכנולוגיה הזאת מעוררת עניין רב גם בשוק הצבאי. שם נערכים לקליטת מטוס קרב מהסוג הזה, כדרך להיערך לקראת השינויים בשדה הקרב העתידי. "זמנים חשובים גם בשוק העסקי וגם לחיל האוויר" אמרו בבואינג. 

הקונספט ההיפרסוני שנבחר מבין הרבים שנבחנו נחשף בכנס של מכון האמריקאי לאווירונאטיקה ואסטרונומיה באטלנטה. הציבור יוכל להתרשם מהמטוס העתידי בסלון האווירי בפארנברו ביולי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE