הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משרד המשפטים הכריז על 601 כתבי אישום בגין הונאת ביטוח רפואי
המשרד הדגיש את התיקים הקשורים ברישום והפצה לא-חוקיים של אופיואידים, אולם בין התיקים גם מקרים רבים של הונאת תוכניות ביטוח רפואי ממשלתיות וחברות ביטוח פרטיות, וכן מכירת מרשמים מזויפים לבלדרי סמים

משרד המשפטים של ארה"ב הכריז היום (חמישי) על כתבי אישום נגד 601 בני אדם, בכללם רופאים, בגין השתתפות בהונאות ביטוח בריאות שגרמו להפסדים בסך שני מיליארד דולר ותרמו למגיפת האופיואידים המשתוללת ברחבי ארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאות מקרים לא קשורים הוכרזו יחדיו, במסגרת מבצע אכיפה שנתי (אילוסטרציה)



המעצרים אירעו בעשרות תיקים שונים ובלתי קשורים, עליהם הכריז משרד המשפטים יחדיו כחלק ממבצע אכיפה שנתי נגד הונאות ביטוח בריאות. בין מאות הנאשמים כלולים 162 רופאים ונאשמים אחרים, המועמדים כעת לדין בשל חלקם ברישום וחלוקת משככי כאבים אופיואידים ממכרים.

על אף שרבים מן התיקים קשורים גם למזימות שונות לחיובי שווא של תוכניות ביטוח בריאות ממשלתיות, אנשי משרד המשפטים בחרו להדגיש את הזווית של המאבק במגיפת האופיואידים. על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, המגיפה גרמה ליותר מ-42 אלף מקרי מוות ממנת יתר של אופיואידים ברחבי ארה"ב בשנת 2016.

בעוד שמשרד המשפטים חוקר יצרני אופיואידים מסוימים כמו יצרנית אוקסיקונטין פורדו פארמה, התיקים שהוכרזו היום לא התמקדו בעבירות מצד תאגידים גדולים. רוב התיקים הפליליים שהוכרזו היום הם אישומים נגד בעלי מקצוע רפואי אשר לטענת הרשויות תרמו למשבר האופיואידים בכך שהשתתפו בהפצה לא-חוקית של משככי כאבים במרשם.


התובע הכללי, ג'ף סשנס (צילום: Shutterstock.com)



בין הנאשמים: רופא מרדים מפלורידה שמואשם בניהול "מפעל כדורים"; רופא מפנסילבניה המואשם בחיוב חברת ביטוח על אופיואידים שרשם בניגוד לחוק; ובעלים של רשת בתי מרקחת בטקסס שיחד עם שני אנשים אחרים מואשם במילוי לא-חוקי של מרשמים לאופיואידים שנמכרו לבלדרי סמים.

בנוסף הכריז משרד המשפטים על תיקים שאינם קשורים לאופיואידים, כולל מזימות לחייב את תוכניות ביטוח הבריאות הממשלתיות מדיקייר, מדיקייד וטרייקייר, כמו גם מבטחים פרטיים, עבור תרופות מרשם ותרופות מורכבות בלתי נחוצות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE