הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חברת תכשיטים תובעת את וולס פארגו: חייב אותנו בפרסום מחיר הכולל ריבית, לשקר ללקוחות ולשלם יותר מס למדינה
התביעה, שהוגשה כתביעה ייצוגית, נרשמה בשם מעל 5000 קמעונאים שטוענים כי הבנק חייב אותם להטמין את מחירי הריבית של תוכניות המימון בתוך מחירי התכשיטים מבלי לחשוף זאת ללקוחות

חברת תכשיטים טקסנית הגישה תביעה נגד וולס פארגו ושות' בטענה כי היא הוא מעודד אלפי קמעונאים ברחבי המדינה לגבות עמלות נסתרות מהלקוחות, באמצעות תוכניות מימון שנוצרו על ידיו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסתירים מחירים ומחייבים בכך את הקמעונאים? וולס פארגו (צילום: שאטרסטוק)



לפי התביעה, שהוגשה ביום חמישי לבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו, נאמר לקמעונאים לפרסם כי רכישות מהם יכולות להיות משולמות ללא ריבית. במציאות, מחיר הרכישה היה גבוה יותר, ובתוכו הסתתר תשלום ריבית דו-ספרתית.

הדבר הינו הפרה של חוק ההלוואות האמריקאי, אשר דורש כי המלווים יחשפו באופן ברור חיובי מימון. התלונה הוגשה על ידי אל פאסו, חברת תכשיטים שבסיסה בטקסס והנשיא שלה, הוא ג 'ון סילברמן, והיא הוגשה כייצוגית מטעם מעל 5,000 קמעונאים.

עוד נטען בתביעה כי תוכניות המימון פורסמו בחנויות הקמעונאיות ובאתרי האינטרנט שלהן, אך וולס פארגו היה זה שקבע כיצד הסוחרים יוכלו לתאר אותן. קמעונאים אמרו שלא יכלו לגבות ריבית על לקוחות אבל כן לנפח את מכיר הרכישה. ברכישה ממוצעת, הלקוח עשוי לשלם 3,000 דולרים עבור טבעת, ללא ריבית אם הסכום שולם במלואו בתוך 60 חודשים. הקמעונאית נתנה 22.5 אחוזים מהמחיר לוולס פארגו בתמורה למימון אפס האחוזים.


מה מסתתר במחיר שלה? טבעת (צילום: שאטרסטוק)



לקוחות יכלו לקנות את אותה טבעת ב 2,325 דולרים אם שילמו במזומן, חיסכון של  675 דולרים, לפי התביעה. סביר להניח כי וולס פארגו אוספת  800 מיליון דולר בקירוב בשנה על חיובים מוסתרים במחירים, כך לפי התובעים. בשל שיטה זו, הקמעונאים מצאו עצמם מעבירים יותר מסי מכירות לממשלות המקומיות.

דוברת וולס פארגו, הילארי אוברן, מסרה כי הבנק קיבל את התביעה והטענות נבדקות אך נציגיו מנועים מלהגיב על התדיינות משפטית תלויה ועומדת. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE