הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלה וכדורגל משולבים יחד: הכלכלן הראשי של גולדמן סאקס קבע כי אנגליה תגיע לגמר ותיתן בעיטה חיובית לכלכלה מוכת כשלי הברקזיט
ההכרזה של יאן חציוס שימחה רבים אבל לא מדובר רק באוהדי כדורגל: לדבר יש השלכות רבות על חברות מקומיות וגם על תנודת המניות, מה שיכול להביא גם להשפעה כלכלית עולמית

הכלכלן הראשי עטור הפרסים של גולדמן סאקס, שזכה לתשבוחות על התנהלות והאופן בו קרא את המשבר הפיננסי העולמי, זעזע את עולם הכדורגל, כשביצע שימוש בסופר מחשבים ובמתמטיקה כדי לחזות שאנגליה תשחק בגמר המונדיאל הראשון שלה מזה יותר מ-50 שנה, כאשר היא תעלה מול ברזיל ב-15 ביולי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גואל כלכלת הממלכה? הארי קיין, כוכב "שלושת האריות" (צילום: פוקס ספורטס)


"עבור אוהדי אנגליה שאולי ימצאו את עצמם מעזים לחלום, תחזיות המודל שלנו עשויות להיות מגדלור של תקווה", כך כתב הכלכלן יאן חציוס, יליד גרמניה, שראה בעצב את נבחרת הבית שלו, האלופים המגינים, חוזרים לביתם כבר בסיבוב הראשון.

מודל החיזוי של חציוס, המתעדכן לעתים קרובות, עורר פרץ של התרגשות והימורים פראי ברחבי העולם בשבוע שעבר. חישוב ההסתברות של גולדמן סאקס, הראה שלל תוצאות אשר יחד "אינן משנות את התחזית המרכזית של המודל כי ברזיל תנצח את אנגליה באביב".


רוצים לשים את הכסף על גולדמן סאקס? (צילום: shutterstock.com)





"בוא נקווה שהם צודקים", אמר ג'ושוע מהוני, אנליסט שוק ב- IG בלונדון, וציין שאנגליה נמצאת במרחק מפתיע מתהילת פיפ"א. כמו רבים בעולם המימון, ובעלי העסקים שפרסומיהם עיטרו את האיצטדיונים ברוסיה, ראה מהוני את הקשר לשווקים.


"הסיכוי של אנגליה להגיע לגמר מול ברזיל מספק יתרון פוטנציאלי לשורה שלמה של מגזרים בתוך הכלכלה בבריטניה, כמו סופרמרקטים, אספקת מזון או שירותים אחרים", אמר. "אחד הזוכים הגדולים מהאירוע יהיה נייקי, שהחסות שלו לשתי הקבוצות תבטיח כי המכירות יעלו ויגדילו את החשיפה לפרסום". פיטר אופנהיימר, אסטרטג ההון הגלובלי של גולדמן, אמר כי המדינה הזוכה צריכה לראות את השפעת הגלים של האירוע במחירי המניות המקומיות, מה שיימשך מספר שבועות.

בינתיים, ברי ספורט בניו יורק אומרים כי המשחקים מושכים רבים הבאים לראות את הקבוצות שלהם על המסכים הגדולים. "אנחנו עסוקים בוודאות, ועכשיו אנחנו מצפים להרבה אוהדים אנגלים וברזילאים", אמרה ג'ניפר, מארחת במגרש הכדורגל באגדות ברחוב 33 מערב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE