הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
Can’t Go בלי מנגו: מחקר חדש מצא, שהפרי יכול לסייע לטיפול בעצירות
מנגו יכול לסייע בהגנה מפני כמה סוגים של סרטן, אסטמה, קטרקט ומכיל ויטמין A שיכול להוסיף ברק וחיוניות לשיער ולהעניק לו מראה בריא

מתחילת חודש מאי, כשמתחילה פריחת עצי המנגו, ולאורך חודשי הקיץ אפשר למצוא את הפרי ברשתות שיווק המזון וליהנות מהטעם המצוין וגם מכמה יתרונות בריאותיים ומהפחתת הסיכון למחלות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יעיל לטיפול בעצירות, מנגו

עצי המנגו נמצאים בכל מקום בדרום פלורידה. יש כל כך הרבה פירות על העצים שהסנאים מספיקים לכרסם רק במחצית מהם, ולא אכפת להם שעור שלהם יהפוך לכתום מבטא קרוטן. התופעה של עור כתום (Carotenemia) נפוצה בקרב תינוקות שאוכלים הרבה בטטות וגזר.

מאמר, שפורסם לאחרונה בכתב העת לתזונה ומזון מולקולרי, מפרט על השוואה שנערכה בין שימוש במנגו לבין שימוש בסיבים לטיפול בעצירות. מהערכות עולה, כי 20 אחוז מאוכלוסיית הבוגרים בארצות הברית סובלים מעצירות. במסגרת המחקר, בו עוסק המאמר, השתתפו 48 אנשים עם עצירות. כולם המשיכו בדיאטה הרגילה שלהם. מחצית מהמשתתפים אכלו כ-3.5 גרם של מנגו מדי יום. הקבוצה השניה הוסיפה כפית אחת של סיבים לתפריט שלהם.

בסופו של ניסוי בן ארבעה שבועות, המשתתפים בשתי הקבוצות דיווחו על צמצום העצירות. בקבוצה בה אכלו מנגו השיפור היה משמעותי יותר. המנגו עשיר בפוליפנול ולכן הוא מציע יתרון בריאותי נוסף עם צמצום דלקות במעיים והקלה במקרה של דלקת. באופן לא מפתיע, הקבוצה שאכלה מנגו היתה עמידה יותר בפני התפתחות של דלקות.

מסייע בהפחתה של דלקות במעיים, מנגו

בדומה לרוב המזונות, מנגו משפיע על מספר מערכות בגוף. הפוליפנול יכול לסייע בהגנה מפני סוגים מסוימים של סרטן. בטא קרוטן יכול לסייע בהתמודדות עם אסטמה. הזאקסנטין יכול להגן מפני קטרקט, והעושר בוויטמין A יכול לשפר את בריאות השיער, להוסיף לו ברק ולחזק את השערה.

מדובר בטעימה קטנה ממה שיש למנגו להציע לשיפור בריאות הגוף.

כמו כן, כוס מנגו אחת מכילה 100 קלוריות, מספקת 100 אחוז של ויטמין C, 20 אחוז חומצה פולית, 35 אחוז ויטמין A וגם סידן, נחושת וברזל. הפרי משמש תוספת נהדרת לרטבים, לסלטים ולשייקים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE