הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מזכיר המדינה מייק פומפאו יוצא לצפון קוריאה כדי לדון בביצוע בפועל של ההתפרקות מגרעין
המלים היפות והפסגה ההיסטורית זה נחמד, אבל כבר התפרסמו ידיעות כי צפון קוריאה דווקא מגבירה אתהקצב במתקני הגרעין וייצור הטילים שלה. אז שר החוץ יוצא לקדם את החלק הקשה בכל הסיפור - היישום בפועל של הכוונה "לפרק את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני"

שר החוץ של ארה"ב, מייק פומפאו, ייצא לצפון קוריאה ביום חמישי לצורך שיחות עם מנהיג המדינה קים ג'ונג און בנושא פירוק חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. כך הודיע הבית הלבן היום (שני). יהיה זה ביקורו הראשון של פומפאו במדינה הקומוניסטית המסתגרת מאז הפסגה חסרת התקדים ב-12 ביוני בין טראמפ לקים, בה הסכימו הצדדים "לעבוד לקראת פירוק חצי האי הקוריאני מגרעין".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחרי הדיבורים היפים והפסגה הנוצצת - מגיע שלב התכלס. פומפאו (צילום: CNN)



עם זאת, למרות הצהרתו של הנשיא טראמפ מיד עם תום הפסגה כי "העולם בטוח כעת מן הגרעין הצפון קוריאני", תוכן ההודעה המשותפת לא כלל פרטים כלשהם על כיצד או מתי תתפרק צפון קוריאה מטיליה ונשקה הגרעיני, ומאז הפסגה התפרסם כי המדינה מאיצה למעשה את פעילותה הגרעינית הסודית.

"על מנת להמשיך את העבודה החשובה של פירוק הנשק הגרעיני בחצי האי הקוריאני, שר החוץ פומפאו ייצא בחמישה ביולי כדי להיפגש עם המנהיג הצפון-קוריאני ואנשיו", אמרה דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סאנדרס, בתדרוך בחדר העיתונאים בבית הלבן. סאנדרס הוסיפה כי ארה"ב "ממשיכה להשיג התקדמות" בשיחות עם צפון קוריאה.

"היו לנו פגישות טובות אתמול.... ושר החוץ יהיה שם מאוחר יותר השבוע להמשיך את השיחות האלה", אמרה סאנדרס, בהתייחס לפגישה של משלחת אמריקאית בראשות שגריר ארה"ב לפיליפינים, סונג קים, עם משלחת צפון-קוריאנית בכפר פנג'ומון שבאזור המפורז שבין צפון קוריאה לשכנתה הדרומית. המשלחות דנו "בצעדים הבאים ביישום" הכרזת הפסגה. "מטרתנו היתה ונשארה פירוק סופי ובר-וידוי במלואו של צפון קוריאה מגרעין, כפי שהוסכם על ידי יושב הראש קים", אמרה דוברת משרד החוץ, בהתעלמה מכך שזה לא בדיוק מה שסוכם.


"היו לנו שיחות טובות". שרה האקבי סאנדרס (צילום: Shutterstock.com)



סאנדרס הביעה הסכמה לדבריו של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שאמר שאת מרבית תוכניות הנשק של צפון קוריאה ניתן לפרק בתוך שנה "אם הם כבר קיבלו את ההחלטה האסטרטגית לעשות זאת". סאנדרס אמרה כי "יש מומנטום עצום כרגע לשינוי חיובי ואנו מתקדמים יחד לעבר משא ומתן נוסף".

לאחר פגישותיו בצפון קוריאה ימשיך פומפאו ליפן, שם ידון עם בכירים יפנים ודרום-קוריאנים בפירוקה של צפון קוריאה מגרעין. כמו כן יעצור שר החוץ בהנוי ובאבו דאבי לפני שיגיע לבריסל, שם יצטרף אל הנשיא טראמפ לפסגת ברית נאט"ו. בשולי פסגה זו צפוי פומפאו לנהל שיחות עם בעלות בריתה של ארה"ב בנושא המלחמה במדינה האיסלאמית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE