הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חבר בית הנבחרים ג'ים ג'ורדן מואשם בהעלמת עין מהתעללות מינית
המחוקק רב העוצמה, אחד המועמדים המובילים להחליף את פול ריאן בכס יו"ר הבית התחתון של הקונגרס (אם הרפובליקנים ישמרו על הרוב אחרי הבחירות) מואשם כי בעת שהיה מאמן היאבקות במכללת אוהיו סטייט, ידע כי רופא הנבחרת מתעלל מינית באתלטים במהלך בדיקות רפואיות - ולא דיווח

ג'ים ג'ורדן, חברת בית הנבחרים הרפובליקני רב העוצמה מאוהיו, מואשם על ידי מתאבקים לשעבר שאימן לפני למעלה משני עשורים במכללת אוהיו סטייט בכך שלא מנע מרופא הנבחרת מלהתעלל מינית בהם ובאתלטים אחרים. המכללה הודיעה באפריל כי היא חוקרת האשמות לפיהן ד"ר ריצ'ארד סטראוס, שהלך לעולמו ב-2005, התעלל מינית בחברי נבחרת ההיאבקות של המוסד בין אמצע שנות ה-70 לסוף שנות ה-90.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מילא פייס דה ניישן. יותר קשה טו פייס דה חברים מהנבחרת (צילום: CBS)



ג'ורדן, שהיה מאמן נבחרת ההיאבקות של המכללה בין 1986-1994, חזר ואמר שלא ידע דבר על ההתעללות עד שסטודנטים לשעבר החלו לדבר על כך בפומבי באביב האחרון. אולם הכחשותיו נענו בספקנות ובכעס מצד כמה מחניכיו לשעבר.

שלושה מתאבקים לשעבר סיפרו לחדשות NBC כי היה ידוע לכל הקשורים בנבחרת כי סטראוס נוהג להתקלח עם האתלטים ולגעת בהם באופן לא הולם במהלך בדיקות, וכי בלתי אפשרי שג'ורדן לא ידע. אחד המתאבקים טוען שסיפר לג'ורדן ישירות על מעשיו של הרופא.

קודמו של ג'ורדן כמאמן הנבחרת ומי ששימש כמנטור שלו בתחום, ראס הליקסון, אמר בסרטון שהכין מייק דיסבאטו, אחד המתלוננים כי הוא עצמו אמר לסטראוס שהוא "נוגע יותר מדי" בסטודנטים. דיסבאטו, שתלונתו היא שהביאה את המוסד לחקור את ההאשמות, כינה את ג'ורדן "שקרן".

"החשבתי את ג'ים ג'ורדן כחבר", אמר דיסבאטו, "אבל בסופו של יום, הוא משקר לחלוטין אם הוא אומר שהוא לא היה מודע למה שקורה". דיסבאטו אומר שהוא יצר קשר עם ג'ורדן השנה, לפני שפנה לאוניברסיטה, כדי לספר למאמנו לשעבר שהוא עומד לפרסם את האשמותיו. לדבריו, ג'ורדן אמר לו "בבקשה תשאיר אותי מחוץ לסיפור". דוניאשה יטס, שהתאבק במדי אוהיו סטייט ב-1993 וב-1994, אומר כי הוא ואחרים סיפרו לג'ורדן על מעלליו של סטראוס.


גם מתאבקים חזקים וקשוחים פגיעים לתקיפה מינית (אילוסטרציה. המצולם אינו קשור לחקירה. צילום: The Lantern)



"אני זוכר שהיתה לי פציעה באגודל והלכתי למשרד של סטראוס והוא התחיל להוריד לי את מכנסי ההיאבקות הקצרים", סיפר. "ואני כזה, מה לעזאזל אתה עושה? ויצאתי וסיפרתי לראס ולג'ים מה קרה. לא הייתי מוכן לקבל את זה. הם נכנסו ודיברו עם סטראוס".

יטס אומר שהוא וחבריו לנבחרת דיברו עם ג'ורדן על סטראוס פעמים רבות. "בשם אלוהים, הלוקר של סטראוס היה צמוד לזה של ג'ורדן וג'ורדן אפילו אמר שיהרוג את סטראוס אם הוא ינסה משהו איתו", אומר יטס. יטס עצמו מודה שישב 18 חודשים בכלא על חלקו בהונאת משקיעים בסך כשני מיליארד דולר. "אני לא אדם מושלם, אבל תשאלו כל אחד מהמתאבקים והם יספרו לכם שכולם ידעו על הדוקטור", אמר.

באשר לג'ורדן, יטס אמר: "הוא בחור מצוין. היו לנו המון שיחות נהדרות איתו והוא דיבר על איך שיום אחד הוא יהיה נשיא ארצות הברית. אז זה עצוב בשבילי לשמוע שהוא מכחיש שידע על סטראוס", אמר. "אני לא יודע למה שיעשה את זה, אלא אם מדובר על טיוח. או שיש לך חלק בזה, או שאתה סתם שקרן".

חבר לשעבר בנבחרת מתקופתו של דיסבאטו במכללה, שביקש להזדהות, אומר שהוא לא סיפר לג'ורדן ישירות על כך שסטראוס התעלל בו מינית, אולם טוען שאין כל דרך שג'ורדן יכול היה להימנע מחשיפה לשמועות, "מפני שזה היה נושא גלוי בחדר ההלבשה".


"נושא גלוי בחדר ההלבשה" (צילום: YouTube)



"אני אוהב את ג'ימי עד מוות", אמר המתאבק לשעבר. "זה ממש מתמיה אותי שהוא יטען שהוא לא ידע שום דבר. הרופא היה מתקלח עם הקבוצה אפילו שהוא לא השתתף בשום אימון, וכולם היו מלגלגים על איך אתה נכנס אליו עם כאב בכתף, והוא אומר לך להוריד מכנסיים".

כשהופיעו הסיפורים הראשונים על החקירה שעורכת האוניברסיטה באביב האחרון, ג'ורדן אמר לעיתון קולומבוס דיספאץ': "לא שמעתי על שום סוג התעללות שהוא", והוסיף כי "איש לא דיווח לי על שום התעללות". לאחר פנייה של חדשות NBC, חזר דוברו של נציג בית הנבחרים על הכחשתו: "חבר הקונגרס ג'ורדן מעולם לא ראה שום התעללות, לא שמע על שום התעללות, לא דווח לו על שום התעללות במהלך תקופתו כמאמן באוהיו סטייט", כתב דוברו של ג'ורדן, איאן פיורי, באימייל לרשת.

ג'ורדן הוא ממייסדי "שדולת החופש" (Freedom Caucus) - אגף "מסיבת התה" של המפלגה הרפובליקנית בבית הנבחרים. הוא נחשב לבעל-ברית נאמן של הנשיא טראמפ, ומוזכר לעתים קרובות כאחד המועמדים המובילים להחליף את יו"ר בית הנבחרים, פול ריאן, אם יצליחו הרפובליקנים לשמור על הרוב בבית התחתון של הקונגרס. הוא זכה לכותרות לאחרונה בשל שאלות נוקבות שהפנה לחברי צוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר, הבודק את החשדות למעורבות רוסית בקמפיין הנשיא טראמפ ב-2016 והתערבות רוסית בבחירות ההן באופן כללי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE