הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת דו"ח המשרות החודשי: אופטימיות זהירה בוול סטריט
ביום שישי יפורסם הדו"ח של חודש יוני, וכלכלנים בכירים מעריכים כי אחוז האבטלה יעמוד יציב על 3.8%. למרות העובדה שפחות משרות נוצרו, הממוצע התלת-חודשי מעודד; התחזית: עלייה בשכר הממוצע תשפיע על השווקים באופן ישיר

ביום שישי הקרוב יפורסם דו"ח המשרות החודשי של יוני 2018 וכל ההערכות מדברות על כך שהכלכלה תמשיך במגמה שהיא נמצאת מזה חודשים ארוכים. כלכלנים של סוכנות הידיעות "רויטרס" מעריכים כי 195 אלף משרות חדשות התווספו במהלך החודש הקודם ואחוז האבטלה צפוי לעמוד יציב על 3.8%, מספרו הנמוך ביותר מאז אפריל 2000.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)


התחזית ל-195 אלף משרות חדשות פחותה מזו של חודש מאי, אז נרשמו 223 אלף משרות חדשות, אך גבוהה מהממוצע התלת-חודשי של 179 אלף. המספר המעניין ביותר שאמור להתפרסם ביום שישי הוא השכר, שצפוי היה לעלות ב-0.3% במהלך החודש. 

עלייה זו מתורגמת לעלייה של 2.8% בשכר השנתי אם המגמה תמשיך. עם זאת, חשוב לזכור כי בחודש ינואר הגידול השנתי בשכר עלה ל-2.9%, וכלכלנים רבים הזהירו בפני אינפלציה והעלאת הריבית, דבר שגרם לירידות שערים במדדים החשובים ביותר, הדאו ג'ונס וה-S&P500.


אחוז האבטלה מאז שנת 2000 (צילום: NPR)


נתון נוסף שחשוב לזכור הוא העובדה שהבורסאות פעלו במתכונת מצומצמת השבוע, שכן הסחר ננעל בשעות הצהריים של יום שלישי, נשאר סגור במשך כל יום רביעי (בשל חג העצמאות) ויפתח מחדש רק מחר. כתוצאה מכך, חברות רבות כלל לא ישובו לוול סטריט בהמשך השבוע, כך שההשפעה האמיתית מדו"ח המשרות אמורה להיות מורגשת בראשית שבוע הבא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE