הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממשל אינו מצליח לאחד את ילדי המהגרים שהופרדו עם הוריהם
נציגי משרד המשפטים הודיעו אמש בבית המשפט שהממשל לא יצליח לעמוד ביעד שהציב צו שופט - לאחד עם הוריהם את כל הילדים מתחת לגיל 5 שהופרדו ממשפחותיהם בגבול. הוא אפילו טרם הצליח לזהות את הורי כל הילדים שברשותו, וחלק מן ההורים כבר גורשו מעבר לגבול ואחרים שוחררו לתוך ארה"ב

הסאגה של הפרדת משפחות המהגרים חשפה כשלי ממשל, כשלי יכולת מנהלית בסיסית וכשלי אנושיות פשוטה, והבהירו מעל לכל ספק כי הנשיא טראמפ אינו מאמין במימרתו המפורסמת של אחד מקודמיו בתפקיד, הארי טרומן, שהציב על מכתבתו שלט  המכריז: The Buck Stops Here - בתרגום חופשי: האחריות עוצרת כאן. לפני 17 ימים, במפגן נדיר של כניעה לזעם הציבורי על מדיניותו, נדמה היה שהנשיא עומד לתקן את משבר הפרדת המשפחות במשיכת קולמוס, אבל לא כך קרה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עדיין יש ילדים בכלובים (צילום: CNN)



הביצה הטובענית - מנהלית ומוסרית כאחת - של הפרדת ילדים ממשפחותיהם, כתוצאה ממדיניות "אפס הסובלנות" של הממשל כלפי חצייה אסורה של גבול ארה"ב הדרומי, נשארה סבוכה מתמיד, על אף שהיא כבר לא מעיקה על מצפון האומה באורח כה ישיר ורגשי.

אתמול (שישי) חשף הממשל שוב את חוסר הסדר שלו כשבכירים בו הודו בבית המשפט כי ייתכן שלא יעמדו בתאריך היעד שקבע השופט להחזרת כל הילדים המופרדים שמתחת לגיל חמש להוריהם - יום שלישי הקרוב. אחד הסיבוכים הוא שאותו ממשל שהורה להפריד ילדים מהוריהם ולפזר את הילדים ברחבי ארה"ב, לא דאג לרישום פשוט של איזה ילד שייך לאיזו משפחה, אז עכשיו הם מבצעים לילדים בדיקות DNA בכדי לוודא שאכן מחזירים אותם להוריהם. גילוי זה פירושו שהארכה שהשיג הממשל בנושא, מאז חתם הנשיא טראמפ על הצו ב-20 ביוני, הולכת ואוזלת.

לאחר שחתם על הצו אמר טראמפ כי "כל אדם עם לב היה מגיב לזה בעוצמה, ובתמורה זכה לציוץ אוהד מבתו, ששיבחה אותו על הפסקת ההפרדה כאילו לא הוא אשם בה מלכתחילה. "עכשיו שנחתם צו ביצועי, הגיע הזמן להתמקד באיחוד המשפחות שהופרדו במהירות ובבטחה", צייצה בת הנשיא, המכהנת כיועצת בבית הלבן במקביל לניהול עסקים חובקי-עולם היוצרים ניגודי עניינים ומראית עין של כאלה ללא הפסקה.


אכן, הגיע הזמן להתמקד באיחוד המשפחות. איוואנקה טראמפ (צילום: Shutterstock.com)



אולם התקווה שהאיחודים יבוצעו במהירות נגוזו בבית המשפט אתמול, כמו גם דיווחים מחרידים על פעוטות שלא זכו למקלחת במשך קרוב לשלושה חודשים והוחזרו להוריהם כשהם מכוסים כינים וסובלים מפגיעות בעור, ושאר סימנים למערכת שלא נעשה כל מאמץ להכין אותה לתוצאות המדיניות ה"קשוחה" של הממשל. השופטת דיינה סבראו נתנה לממשל עד חמש אחר הצהריים היום (שבת), שעון החוף המערבי, בכדי לספק רשימה של כל בני החמש ומטה שצריכים להיות מוחזרים להוריהם, וכן הסבר מדוע אינו עומד בתאריך היעד של יום שלישי להשלמת המשימה.

משרד המשפטים טען בדיון אתמול כי מתוך "בערך" 101 ילדים בגיל חמש או פחות, 83 זוהו כשייכים ל-86 הורים. מתוך אלה, 46 הורים עצורים על ידי הסוכנות לאכיפת חוקי הגירה ומכס (ICE). אולם 19 הורים נוספים כבר גורשו מארה"ב ללא ילדיהם ו-19 נוספים שוחררו לתוך ארה"ב, ואת אלה מתקשה הממשל לאתר.  

חלק מן ההורים שעברו את הליכי ההגירה סיפרו ל-CNN כי אינם יודעים כיצד ליצור קשר עם ילדיהם - זאת למרות שאתמול פקע המועד האחרון לקיום צו אחר של בית המשפט - ליצור לפחות קשר טלפוני בין ההורים לילדיהם שהופרדו מהם. גם הדדליין הזה חלף מבלי שהרשויות אפילו יתקרבו לעמוד בו. אישה מגואטמלה בשם לסביה, ששוחררה ממתקן מעצר בטקסס שלשום (חמישי), סיפרה לכתב CNN מיגל מרקז כי לא קיבלה כל תשובה באשר למקום הימצאו של בנה בן ה-10, אותו ראתה לאחרונה ב-19 במאי. "תנו לי את הבן שלי", מיררה האישה בבכי.

בינתיים, במקום להיכנס לעובי הקורה ולספק פתרונות, ממשיכים הנשיא טראמפ וסגנו מייק פנס להסית בעניין ההגירה. "קול לדמוקרטים בנובמבר הוא קול להרשות ל-MS13 להשתולל בקהילות שלנו, לתת לסמים לזרום לתוך הערים שלנו, ולקחת עבודות וקצבאות מאמריקאים שעובדים קשה", צייץ טראמפ אתמול. פנס מצידו הילל את "גיבורינו האמיצים מ-ICE ומשטרת הגבולות" וכי "תמיד נעמוד לצידם". אבל אם המצב הזה לא ייפתר במהירות ואף יוחמר - לדוגמא, אם יתברר שהממשל אינו מצליח לאתר חלק מהילדים - כאב הראש הנוכחי ייראה כמו תענוג עבור הנשיא ואנשיו.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE