הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המבצע לחילוץ הילדים הלכודים החל: ילד ראשון הוצא מהמערה בריא ושלם
המים במערות התת קרקעיות בצפון תאילנד הגיע לרמה הנמוכה ביותר מזה ימים וצוות של צוללנים מומחים מכל העולם עושה את דרכו לילדים. ההערכה: החילוץ יקח מספר ימים

הדרמה בתאילנד קרובה לסיום - כך לפחות מקווים המשתתפים במבצע החילוץ המסובך שמגיע עכשיו לרגעים הקריטיים שלו. קבוצה של צוללנים מקצוענים, חלקם מהקומנדו הימי התאילנדי והשאר מומחי צלילה בינלאומיים, נמצאים עכשיו סמוך למערה בה לכודים הילדים מקבוצת הכדורגל ומאמנם כבר 15 יום. השאיפה היא שבסיומו של מבצע החילוץ הדרמטי הזה - שעלול לקחת ימים - כל הלכודים יהיו בריאים ומחוץ למערה. עד כה חולץ כבר ילד אחד.

לפי התכנון, שני צוללנים ילוו כל אחד מהלכודים אל מחוץ למערה, ילד אחד בכל פעם. המבצע כולו עלול לקחת ימים שלמים מאחר וסך הכל חילוץ של כל ילד אמור לקחת כ-11 שעות.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צוות החילוץ בסמוך למערה

"המוכנות שלנו בשיאה ועכשיו הוא הרגע המכריע. היום מפלס המים בחלק מהחללים במערות נמוך מספיק כדי ללכת בהם" הודיע מושל מחוז צ'יאנג ריי לשעבר נרונגסאק אוסוטנקורן. לדבריו, בני משפחות הלכודים עודכנו לגבי פרטי המבצע והם נתנו את אישורם לביצוע.

למרות התכנון המדוקדק, בפני המחלצים עומד חלון הזדמנויות צר לביצוע המשימה, שכן תנאי מזג האוויר והגשמים עלולים להביא להצפת המערות. גשמי המונסון שפוקדים את האזור ימשכו עד לחודש אוקטובר, כך שלא צפויה הקלה משמעותית במשקעים בתקופה הקרובה. "עומדים בפנינו שני מכשולים - מים וזמן. ונגדם אנחנו מתמודדים כבר מהיום הראשון. אנחנו עושים כל מה שניתן, למרות שקשה להאבק באיתני הטבע" כך לדברי המושל לשעבר שמרכז את מאמצי החילוץ. 

מתנדבים ואנשי כוחות ההצלה שבכניסה למערות התת קרקעיות אומרים שהמצב נמצא בנקודה של "עכשיו או אף פעם". הנערים ומאמנים כלואים בחלל קטן במרחק של 4 ק"מ בתוך המערות. הם מוקפים במי שטפונות ולרשותם עומדת כמות קטנה של מזון ואספקה. 

כדי להגיע אליהם, צוות החילוץ יצטרך לנווט בין חלקי המנהרה, להגיע לחלל בו כלואים הילדים ולהוציא אותם אל חלק בטח יותר של המערה, בו נמצא כעת חדר הפיקוד של המבצע. שני צוללנים יוציאו בכל פעם ילד אחד ובחדר הפיקוד הם יועברו לידי אנשי חילוץ נוספים.

בכל הזמן הזה, מים נשאבים מהמערות כדי למנוע את הצפתן. מפלס המים בחלק מהמערות עומד כעת על 30 סנטימטר, הגובה הנמוך ביותר בעשרת הימים האחרונים. 

הילדים הלכודים. בדרך החוצה

התקווה היא שהחילוץ יסתיים בהצלחה וללא נפגעים בקרב המחולצים והצוללנים. שלשום צוללן לשעבר משייטת חיל הים התאילנדי, שהתנדב להגיע ולהציל את קבוצת הכדורגל הצעירה ומאמנה שנלכדו במים, מת ממחסור בחמצן.  

קבוצת הכדורגל, המורכבת ילדים בגילאי 11-16, נכנסה למערת טאם לואנג במערת צ'יאנג ראי ב -23 ביוני עם מאמן הכדורגל בן ה-25, בדיוק לאחר סיום האימון שערכו. הבנים נטלו חלק בטקס חברתי, מעין גיבוש, שבו נכתבים שמותיהם על קירות המערה. הם נכנסו למקום למרות שבעונה זאת המערות מועדות לפורענות.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE