הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
השריפות משתוללות ובקליפורניה מצפים להקלה בחום שתסייע לעצור את האש
מזג האוויר החם והיבש יחד עם הרוחות החזקות הפכו את קליפורניה לזירה של להבות. החדשות הטובות: כבר מחר תנאי מזג האוויר ישתפרו

גל חום קשה הכה השבוע בכל רחבי ארצות הברית עם טמפרטורות שעלו אל מעל 100 מעלות פרנהייט וגבו קורבנות בנפש. אבל בקליפורניה המצב קריטי במיוחד, שם החום הגבוה פגש מזג אוויר יבש ורוחות חזקות שהובילו להתפשטות של שריפות רבות. אבל אחרי ימים ארוכים של מאבק באש, נראה שהרע ביותר כבר מאחורינו.

לפי השירות המטאורולוגי, בשבוע הקרוב הטמפרטורות ירדו ויקלו על הסובלים מחום והכבאים שנאבקים בשריפות. "היום אין לנו מזל, אבל כבר ביום שני נרגיש הקלה משמעותית. בכל יום ירדו כמה מעלות עד שהמצב יחזור להיות נורמלי - בסביבות 90 מעלות בפנים הארץ ו-80 מעלות לאורך החוף" הסביר החזאי ג'ים הייז.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האש בקליפורניה. תושבים פונו

בינתיים, כאמור, אין סיבה לזוז מהמזגן: "גם היום יהיה יום נורא. חם ויבש" אומר הייז. לדבריו, בחלק מהמדינות המרוחקות מהחופים הטמפרטורות יהיו מעל 100 מעלות.

במחוז סנטה ברברה הוכרז אתמול מצב חירום בשל אש שהתפשטה במהירות והשמידה 20 בתי מגורים ומבנים שונים. השריפה הזאת היא רק אחת מבין למעלה מ-30 שריפות שמשתוללות עכשיו בחוף המערבי. אלפים מתושבי האזור נאלצו לעזוב את בתיהם מחשש שהאש קרובה מדי. אחרים נותקו מזרם החשמל והתמודדו עם החום בלי מיזוג או אמצעי קירור. 

 ביום שישי נמצאה גופתו של אדם ליד בית שרוף בגבול שבין קליפורניה לאורגון. מדובר בקורבן הראשון של שריפות בקליפורניה בעונה זו. בשריפה הזאת בקלמנטון נהרסו גם מספר מבנים ובתים רבים נותקו מחשמל. הכבאים הצליחו להשתלט שם עד כה רק על 20 אחוז מהשריפה.

גם בצפון קליפורניה מתמודדים כוחות הכיבוי וההצלה עם הלהבות. במחוזות נאפה ויולו אלפי כבאים הצליחו להשתלט עד כה על מחצית מהשטחים הבוערים. 12 מבנים נשרפו ועשרות נוספים עדיין בסכנת התלקחות. חלק נרחב מהאזורים שעלו באש היו מיוערים ועצים רבים הושמדו בשריפה הזאת.

מימדי ההרס בקליפורניה

בקולרדו, צוותי הכיבוי מדווחים על הצלחה רבה בהתמודדות עם השריפה בקריק ספרינג, שהחלה ב-27 ביוני ושרפה שטחים נרחבים.

בסך הכל בשריפות שפרצו בשנת 2018 בערו 2.9 מיליון אקר. עד כה מדובר ביותר מהממוצע השנתי שעוד על 2.4 מיליון אקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE