הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נראה כי שתי פסיקות בתי משפט עשויות לעצור את תוכנית ACA ולהביא להתייקרות פרמיות הביטוח
ההחלטה לעצירת תוכנית אובמה-קר מגיעה בזמן קריטי, בו חברות הביטוח קובעות את מחירי הפרמיות עבור השנה הבאה. מנכ"ל Protect Our Care: "יש להפוך את הכיסוי לזול"

חברות ביטוחי הבריאות מזהירות כי הצעד שנקט בו ממשל טראמפ בכדי להשעות באופן זמני את תוכנית האובמה-קר, במסגרתה ישולמו 10.4 מיליארד דולרים לחברות עבור כיסוי אנשים בסיכון גבוה בשנה שעברה, יכול להביא לעליה בעלויות הפרמיה וליצור חוסר ודאות בשוק.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפסקת התוכנית תביא להתייקרות הפרמיות (צילום: shutterstock)



תוכנית ACA (הסתגלות החיסכון), שזכתה לכינוי "אובמה-קר" נועדה לתמרץ את המעניקים ביטוחי בריאות לכסות אנשים עם בעיות רפואיות קיימות או מחלות כרוניות על ידי גביית כספים ממבוטחים בריאים יחסית. המטרה היא לקזז את העלויות בין שתי הקבוצות.

ממשל טראמפ משתמש בסמכויות הרגולטוריות שלו בכדי לערער את תוכנית ה-ACA במספר חזיתות לאחר שהקונגרס הרפובליקני נכשל בשנה שעבר בביטול והחלפת החוק. כ-20 מיליון אמריקאים זכו לביטוח בריאות במסגרת התוכנית.

CMS, הגוף המפקח על ביטוחי הבריאות מטעם משרד הבריאות, אשר מנהל בפועל את תוכנית ה-ACA, מסר במהלך יום שבת, כי בחודשים האחרונים נמנע ביצוע תשלומים בשל החלטת בית המשפט. CMS התייחס לפסיקת בית המשפט הפדרלי בניו מקסיקו, שביטלה את נוסחת הסתגלות הסיכון, ופסיקה מבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס בינואר, שאישרה את הראשונה.  


קורא לממשל טראמפ לסגת מהביטול. וודהאוס (צילום: politico)



AHIP (תוכניות ביטוח הבריאות של אמריקה) קבוצת סחר המייצגת מבטחים המציעים תוכניות באמצעות מעסיקים, תוכניות ממשלתיות והשוק הפרטי, מסרה כי עצירת התוכנית תיצור בעיה בשוק בזמן קריטי, כאשר מבטחים קובעים את הפרמיות לשנה הבאה.

"זה ייצר אי ודאות רבה בשוק ויגדיל את הפרמיות עבור תוכניות בריאות רבות, דבר היטיל נטל כבד על עסקים קטנים וצרכנים פרטיים, ויפחית את אפשרויות הכיסוי. העלויות עבור משלמי המסים יעלו יותר ממה שהממשלה הפדרלית מוציאה על סובסידיות פרמיה ", אמרה AHIP בהצהרה שפרסמה.


מאוכזבת מפסיקת בית המשפט. וורמה (צילום: Office of the President-elect)



סיימה וורמה, מנהלת CMS אמרה בהודעה שהוציאה כי "הממשל היה מאוכזב מהפסיקה בחודש פברואר וכי CMS ביקש מבית המשפט לשקול מחדש את הדברים ולתת פתרון מיידי כדי למנוע השפעות שליליות נוספות על האמריקנים". תומכי ACA ביקרו אות ההודעה שהוציאה, כמו גם את המהלך האחרון של ממשל טראמפ המערער את חוק הבריאות של ממשל אובמה.

"אנו קוראים לממשל טראמפ לסגת מתוכנית מסוכנת ולא יציבה זו, ובמקום זאת להתחיל לעבוד על פתרונות דו-מפלגתיים כדי להפוך את הכיסוי לזול יותר", פרסם בתגובה בראד וודהאוס, מנכ"ל Protect Our Care, קבוצה פרוגרסיבית התומכת באובמה-קר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE