הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שתי חברות תרופות פתחו בריקול ל-470 אלף אריזות שנמכרו בבתי מרקחת ובבתי חולים ברחבי המדינה
ילד שפתח ובלע תרופה לטיפול בסכיזופרניה הביא את הוריו להתקשר ליצרניות התרופה. השתיים הוציאו הודעת ריקול מחשש שהאריזות אינן עומדות בתקן וייגרם נזק לילדים

חברת Sandoz Inc וחברת הבת שלה Novartis Pharmaceuticals Corp הודיעו על ריקול לתריסר תרופות שהן מייצרות ולמעשה ל-470 אלף חפיסות ברחבי ארצות הברית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בין התרופות ברשימת הריקול (צילום: cpsc)


הקריאה יצאה לאחר שילד שפתח את החבילה - בלע את תוכנה, מה שהראה כי למעשה החפיסות אינן בטוחות לילדים, כפי שהיו צריכות להיות. לפי הודעה רישמית שהוציאה הוועדה לבטיחות מוצרי הצרכן בארה"ב, אריזת התרופה - שהינה תרופה במרשם - אינה עמידה ומוגנת מילדים כפי שנדרש על פי החוק למניעת הרעלה, דבר היכול להביא לסיכון במידה והיא נבלעת על ידם.

המידע על הילד הגיע לאחר שהגיעה תלונה לחברות על ידי הוריו, שגילו שהוא בלע תרופה בשם הלופרידול (haloperidol), המשמשת לטיפול בסכיזופרניה. התרופה משמשת גם לשליטה בטיקים ובהתפרצויות קוליות אצל בעלי תסמונת טורט ולטיפול בילדים בעלי הפרעות התנהגות חמורות. מדובר בתרופה שההתוויה לגביה היא "שימוש בקרב ילדים רק לאחר שנוסו תרופות אחרות, ולא נראתה השפעה".

החברות הדגישו כי אין כל בעיה עם איכות או בטיחות התרופות המופיעות ברשימת הריקול, וחולים הנוטלים אותן צריכים להמשיך ולהשתמש בהן. הבעיה היחידה בהן היא האריזה, שאינה עומדת בדרישות הפדרליות של ארצות הברית. אלו הממשיכים להשתמש בהן ולא מחזירים אותן לחברה, מתבקשים להחזיקן הרחק מידי ילדים.


התרופות תקינות, האריזות שלהן לא (צילום: shutterstock)


מוצרים שהוזכרו ברשימה כוללים סוגים מסויימים של:

azithromycin

ODDansetron ODT

naratriptan

ODR Risperidone

ODEP donepezil

טבליות ondansetron ו-Zofran ODT (ondansetron)

ISDN (isosorbide dinitrate) perphenazine

imipramin

haloperidil

Entresto (sacubitril / valsartan)


כולן תרופות מרשם שנמכרו בכלל ארצות הברית במרפאות ובתי מרקחת בין ספטמבר 2016 ליוני 2018. מוצרים דומים שמגיעים בבקבוקים אינם נכללים בריקול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE