הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יוון: תגלית ארכיאולוגית יוצאת דופן חושפת שיר מפורסם של הומרוס
"עדות ספרותית והיסטורית", כך כינו הארכיאולוגים מיוון וגרמניה שעמלו במשך 3 שנים בכדי למצוא את החפץ העתיק, ובו 16 הפסקאות של השיר "האודיסיאה". שר התרבות היווני טוען שמדובר בתבליט מהמאה ה-3, אך אין אישור רשמי לכך.

ארכיאולוגים ביוון טוענים שהם מצאו את הזכר הישן ביותר לשיר "האודיסיאה" של הומרוס באזור אולימפיה במדינה. הם מצאו את התבליט באזור של מקדש זאוס באולימפיה, כך על פי הדיווחים ביוון. מדובר באזור מפורסם שבו נערכו המשחקים האוליפמיים העתיקים. עם מציאת התבליט, שר התרבות היווני אמר שככל הנראה מדובר בחפץ מהמאה השלישי, בתקופת האימפריה הרומית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התבליט שנמצא (צילום: משרד התרבות היווני)

"האודיסיאה" של הומרוס נכתב במאה השמיני לפני הספירה והוא נחשב לאחד משני השירים החשובים ביותר שמיוחסים לגדול משוררי יוון העתיקה. לאחר חפירות שנמשכו שלוש שנים ארוכות, הארכיאולוגים מתארים את התבליט כעדות ספרותית והיסטורית. חרף ההצהרה של שר התרבות היווני, טרם התברר התאריך המדויק שבו נוצר התבליט, ועליו 13 הפסקאות של השיר המפורסם.


התבליט שנמצא (צילום: משרד התרבות היווני)


בפרויקט השתתפו עשרות ארכיאולוגים ממוסדות לימוד ביוון וגרמניה. אותם ארכיאולוגים מסבירים כי ישנה חשיבות גבוהה במציאת חפצים מסוג זה, שכן היא מספקות מידע רב על תקופות עתיקות. כך למשל, לאחרונה הצליחו חוקרים לגלות הרבה מידע על התרבות המינואית, תרבות עתיקת ימים שהייתה נפוצה באזור האי כרתים. בעזרת דגימות דנ"א, הצליחו הארכיאולוגים לפענח תעלומות גדולות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE