הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ בא ללונדון, הבריטים יצאו להפגין: "אנחנו נגד המדיניות שלו"
מי שצפה מהאוויר ברחובות לונדון יכל לראות נחילי אדם מכל הכיוונים. הם יצאו באלפים למחאה נגד הנשיא האמריקאי והתאכזבו כשבלון "בייבי טראמפ" לא התרומם מעל ביניין הפרלמנט

אלפים יצאו לרחובות בירת בריטניה ביום שישי, כמחאה על ביקורו של טראמפ במקום. הנשיא האמריקאי הגיע לשהות בממלכה המאוחדת למשך שלושה ימים, ונראה כי הוא מנסה להחליק את היחסים עם ראש הממשלה תרזה מיי לאחר ראיון שבו מתח ביקורת על גישתה לברקזיט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלפי אנשים ובייבי טראמפ אחד. ההפגנות בלונדון



הנשיא טראמפ נמנע מהגעה למרכז לונדון, ובמקום זאת ביקר באקדמיה הצבאית של סנדהרטס ובמעונה של מיי שבצ'קרס, שם קיימו השניים מסיבת עיתונאים. אבל הדבר לא הרתיע מפגינים, שצעדו ברחובות באלפים, למרות מה שהיה יום קיץ חם לא רגיל.

אחר הצהריים התלקחו ריבים בחוץ והסצינה הפכה לעתים אלימה. כאשר קבוצה של מפגינים פרו טראמפ התייצבה להפגנת תמיכה מחוץ לפאב, כשהם מוקפים בשוטרים ולא מעט מפגיני נגד, כמה מהם אף זרקו בקבוקים. אחד מהתומכים נפגע לאחר שמפגינים נגד הנשיא פרצו את המחסומים.

במקום אחר, צעדו מפגינים בשלווה. אלואיז טוד, מנכ"ל בסט פור בריטן, אמרה כי היא מגיע בגלל טראמפ ובגלל הברקזיט, להראות נוכחות. "טראמפ מאחד אנשים סביב כל כך הרבה נושאים. מדובר בכבוד לנשים, בכבוד למיעוטים, וסוג המדינה שאנחנו רוצים להיות", אמרה.


חברים. טראמפ ומיי (צילום: Shutterstock)



היא גם הזהירה כי בריטניה צריכה לבחור בין להישאר קרובה לאירופה לבין "להיפתח לדונלד טראמפ שאנחנו יודעים בגלוי שרוצה לשים את ידיו על מערכת הבריאות שלנו. כרגע יש סוג של סחר פתוח שיאפשר לנו סוגים שונים מאוד של יבוא, כמו עוף מלא כלור, בשר בקר עם הורמונים. אנחנו מתנגדים לזה".

מפגינה בשם כריסטין, שהגיעה עם שלט ועליו ראשו של טראמפ מוצץ אצבע, אמרה: "אין לו תכונה אחת טובה. אני אפילו לא יכולה לחשוב על משהו כזה". שתי מפגינות נוספות, אחיות, בשם ג'ורג'יה ואינדיה המפרי, הגיעו מסאות' המפטון ללונדון ונסעו במשך יום שלם בכדי לקחת חלק בהפגנות. "אני כועסת שהוא הגיע, והיה לשתינו חשוב להראות שהוא לא עומד בקנה אחד עם הערכים שלנו" אמרה ג'ורג'יה.


אלפים יצאו לרחובות לונדון


החלק המרכזי של ההפגנות היה העלאת בלון של טראמפ בצורת תינוק לאוויר. במקור הוא היה אמור להיות מספיק גדול בכדי לעוף מעל הפרלמנט ולהראות שם נוכחות, מה שגרם לחלק מהמשתתפים אכזבה, כשהם ראו אותו נאבק לרחף רק כמה מטרים מעל הצועדים.

נראה כי כעס המפגינים בוער בעיקר בעקבות כמה משפטים שאמר נשיא ארצות הברית על ראש ממשלת בריטניה, בהם מתח ביקורת על החלטתה להשאר בשילטון לאחר התפטרותם של שני בכירי ממשלה בשל גישתה לברקזיט. "הייתי עושה את זה אחרת. היא לא הקשיבה לי", אמר בזמנו.

עם זאת גם אמר לה: "אני מעדיף שתהיי ידידה שלי מאשר אויבת", ומיי ענתה לו במהירות: "ואנחנו חברים, אדוני הנשיא".





50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE