הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות האישומים נגד הרוסים שפרצו למחשבי המפלגה, הדמוקרטים קוראים לטראמפ לבטל את הפסגה עם פוטין
צ'רלס שומר, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, אמר כי "לחיצת יד לפוטין רגע לאחר האישומים תהיה עלבון לדמוקרטיה שלנו". בבית הלבן הודיעו: הפסגה תתקיים כמתוכנן

בכירים במפלגה הדמוקרטית קוראים לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבטל את פגישת הפסגה הצפויה שלו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שעתידה להתקיים ביום שני השבוע בהלסינקי, בירת פינלנד. זאת, בעקבות כתבי האישום נגד 12 אנשי ביון רוסים המואשמים שפרצו למחשבי המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות בשנת 2016. בבית הלבן הזדרזו להגיב ואמרו שפגישת הפסגה נותרת בעינה ואין שום כוונה לבטל אותה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ופוטין. וורן: "שים את התחת שלך על מטוס לארה"ב". צילום: Jorge Silva / AP photo


על כתב האישום, שהשתרע על פני 29 עמודים, הודיע התובע הכללי רוד רוזנשטיין אתמול. על כתב האישום החליט חבר מושבעים והוא הוגש בתום חקירה שבדקה התערבות רוסית בבחירות 2016, נוהלה ע"י היועץ מיוחד שמונה לחקור את התיק, רוברט מולר. עם זאת, סגנית הדוברת בבית הלבן לידזי וולטרס, מסרה הצהרה לפיה "האישומים לא כוללים טענות למעורבות של מישהו בקמפיין (של טראמפ) ולא טענות לכך שהפריצה לכאורה השפיעה על תוצאות הבחירות". לדבריה, "זה תואם למה שאמרנו כל הזמן מתחילת הדרך".


עם זאת, במפלגה הדמוקרטית טוענים כי המעורבות הרוסית נועדה לפגוע בסיכוייה על ידי הדלפה של אימיילים גנובים למטה טראמפ ושימוש בחשבונות מדיה חברתית מזויפים וטכניקות נוספות. "לחיצת יד עם פוטין, רגע קצר לאחר האישומים הללו, תהיה עלבון לדמוקרטיה שלנו", אמר מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, צ'רלס שומר. לדבריו, "אלא אם רוסיה תנקוט בצעדים נראים ושקופים להבטיח שלא תתערב בבחירות עתידיות, הפסגה צריכה להתבטל".


הסנאטורית אליזבת וורן. "פסגה מגוחכת". צילום: יוטיוב


"האישומים מספקים ראיות מוצקות שסוכני מודיעין רוסים תקפו את אמריקה כדי לקדם את המועמדים המועדפים עליהם ולחתור תחת אחרים והשפיעו על הבחירות", אמרה הסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן. בציוץ שפרסמה בטוויטר קראה לטראמפ "לבטל את הפסגה המגוחכת שלך עם פוטין ולשים את התחת שלך על המטוס חזרה לארצות הברית".


לעומתם, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, הרפובליקני אד רויס, אמר כי על טראמפ לנצל את הפסגה בהלסינקי כדי להתעמת עם פוטין לגבי האישומים, התוקפנות הרוסית באוקראינה ותמיכתה הצבאית של מוסקבה בנשיא סוריה בשאר אסד. הסנאטור הוותיק ג'ון מקיין, שהיה מועמד לנשיאות מטעם הרפובליקנים ב-2008, טען כי אם טראמפ "לא מוכן לראות בפוטין אחראי (לפריצה למחשבים), הפסגה בהלסינקי לא צריכה להתקיים".


הסנאטור ג'ון מקיין. "אם טראמפ לא מוכן לראות בפוטין אחראי, הפסגה לא צריכה להתקיים". צילום: גטי אימג'ס

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE