הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במקרה של טרור ביולוגי: אושרה תרופה לטיפול במגפה קטלנית שמוגרה בשנות ה-80
בשנות ה-80 הצליחו למגר את מגפת האבעבועות השחורות, אך מסתבר שהחשש מפניה לא נעלם. בארצות הברית חושבים על היום בו ישמש הווירוס הקטלני כנשק ביולוגי

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את התרופה הראשונה שמטרתה לטפל באבעבועות שחורות. מדובר במהלך שיכול לעצור את המגיפה הקטלנית, במקרה שהווירוס ישמש כנשק ביולוגי או במקרה של תאונת מעבדה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שהמגפה הוכחדה בשנות ה-80, בארצות הברית חושבים על יום בו היא תשמש כנשק ביולוגי

השפעות הגלולה האנטי ויראלית, Tecovirimat, הידועה גם בשם Tpoxx, מעולם לא נבדקו בבני אדם, לשם טיפול באבעבועות שחורות. זאת, משום שבשנת 1980, שלוש שנים לאחר מקרה ההדבקות האחרון, הוכרז על הצלחה במיגור המחלה.

התרופה רשמה אפקטיביות בקרב בעלי חיים שנדבקו במחלה הקטלנית. לפי מינהל המזון והתרופות האמריקני, התרופה לא גרמה לתופעות לוואי חמורות כשהיא נבדקה על 359 בני אדם, שהתנדבו להשתתף בניסוי שבחן את בטיחות התרופה.

הטיפול החדש משמש אפשרות נוספת לטיפול באבעבועות השחורות, אם הווירוס ישמש כנשק ביולוגי. לדברי מומחים שאינם קשורים למינהל או לחברה המייצרת את התרופה, השימוש בה מהווה פריצת דרך רפואית חשובה. מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות זיהומיות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר, כי אישור התרופה על ידי המינהל היא החלטה טובה.

החיסון שאושר מיועד לטיפול באבעבועות שחורות במקרה של טרור ביולוגי

המחקר באשר לתרופה האמורה החל לאחר ה-11 בספטמבר 2001, עם פיגוע הטרור במגדלי התאומים, בניו יורק. המחקר היה כרוך במאמצים רבים להגדיל את המלאי הלאומי של חיסון נגד אבעבועות שחורות, על ידי דילול בטוח שלו. תהליך איתור התרופה שתאושר החל אז, אך פיתוח מוצר מאושר נמשך עד היום.

מינהל המזון והתרופות האמריקני אישר את ייצור התרופה על ידי חברת Siga Technologies of Corvallis, שבאורגון. מדובר בחברה פרטית שפיתחה את התרופה, במסגרת הסכם פדרלי להגנה ביו רפואית.  

למרות שהצליחו למגר את מחלת האבעבועות השחורות, ישנם שני מקומות בעולם בהם מחזיקים בווירוס במקפיאים במעבדות: ברוסיה ובמרכז לבקרת מחלות ומניעתן, באטלנטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE