הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אם מפלורידה מזהירה מפני אלרגיות: בתי מתה לאחר שאכלה עוגייה בודדת
אלכסי סטאפורד בת ה-15 סבלה מאלרגיה לבוטנים, אך היא לא חששה לאכול עוגייה של Chips Ahoy מפני שהכירה את המארז והוא הוגדר כ"בטוח"; מרכיב נוסף, שלא ידעה עליו, גרם לה להיכנס למצב של הלם אנפליקטי. כעת אמה מנסה למנוע את המקרה הדומה הבא

קלי טרברס-סטאפורד, אישה תושבת פלורידה, מזהירה הורים אחרים להיות ערניים לסכנות הטמונות באלרגיות למאכלים, וזאת מפני שבתה הצעירה נפטרה לאחר שאכלה עוגייה בביתה של חברה. טרברס-סטאפורד, תושבת העיר ווסטון, פרבר צפון-מערבי של מיאמי, עדיין מצויה בהלם מוחלט ממות בתה, אלכסי בת ה-15, אשר סבלה מאלרגיה לבוטנים. בשבוע שעבר היא פרסמה פוסט בפייסבוק ובו סיפרה על המקרה של אלכסי בכדי להתריע בפני הורים לילדים הסובלים מאלרגיות שונות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אלכסי סטאפורד, בת 15 במותה (צילום: מש' טרברס-סטאפורד)


על פי הפוסט שכתבה, אלכסי בילתה אצל חברה ב-25 ביוני כאשר היא קיבלה "החלטה קטלנית", לדבריה. "הייתה חבילה פתוחה של עוגיות של חברת Chips Ahoy, והאריזה הייתה דומה מדי למה שהוגדר כ-'בטוח' על ידינו. אז היא אכלה עוגיה אחת כי חשבה שזה אותה אריזה אדומה שהיא מכירה, אך לאחר שהיא אכלה את העוגיה היא גילתה שיש מרכיב נוסף: שוקולד וחמאת בוטנים של חברת Reese's", סיפרה טרברס-סטאפורד.


עוגיות Chips Ahoy (צילום: Shutterstock)


הנערה מיד הרגישה את האלרגיה ולכן שבה הביתה במהרה. על פי טרברס-סטאפורד, מצבה רק הלך והדרדר ולכן הוחלט להזריק לה שתי מנות של אפיפן. טיפול זה לא הועיל ואלכסי נכנסה למצב של הלם אנפליקטי והפסיקה לנשום. היא נפטרה 90 דקות בלבד לאחר אכילת העוגיה. "בתור אמא אשר לימדה אותה מה לאכול ומה לא, אני מרגישה אבודה וכועסת כי היא ידעה מהן ההגבלות שלה והאריזה הייתה מוכרת", אמרה טרברס-סטאפורד. 

כעת היא דורשת שחברות המזון יציבו אזהרות גדולות יותר על גבי האריזות: "לחברה יש אריזות בצבעים שונים כדי להבדיל בין עוגיות רגילות, עבות ודקות, אבל אין שום כיתוב גדול להתריע בפני מרכיב שהוא קטלני בעבור המון אנשים", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE