הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אדידס מתחייבת לעבור לפלסטיק ממוחזר עד שנת 2024
חברת מותגי הספורט השניה בגודלה בעולם החליטה להפחית בהדרגה שימוש בפלסטיק חדש במוצרי ההלבשה וההנעלה שלה במהלך שש השנים הקרובות

חברת אדידס פותחת במירוץ לשיפור איכות הסביבה לאורך שרשרת האספקה שלה והודיעה שתעבור לשימוש בפלסטיק ממוחזר בכל מוצריה. זהו המשך של מאמצי שימור הסביבה של החברה שהשיקה נעליים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים בשנת 2016 ותפרה למתנדביה מדי ספורט מפלסטיק ממוחזר בשנת 2012.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעלי אדידס המיוצרות ברובן מרשתות דיג ממוחזרות


המעבר לפלסטיק ממוחזר צפוי להשפיע על מוצרים רבים של החברה, שכן פוליאסטר הוא חומר נפוץ בבגדי ספורט ונעליים בזכות המשקל הקל שלו ויכולתו להתייבש במהירות. תכולת הפוליאסטר בסך כל המוצרים של אדידס מגיעה עד כדי 50%.

על פי הערכת החברה, המהלך יחסוך עד 40 טון פלסטיק בשנה החל משנת 2018. יעדי המכירות הם 5 מיליון דולר בשנה הנוכחית שיצמחו ל- 11 מליון דולר בשנת 2019. המכשול העיקרי בפני החברה הוא המחיר היקר יותר של פלסטיק ממוחזר, עליו היא מתכוונת להתגבר באמצעות מעבר הדרגתי שיאפשר לכל שרשרת האספקה להיערך בהתאם ולהקטין עלויות. 

המהלך של אדידס מצטרף לחברות ענק נוספות שהודיעו על שורת מהלכים לצמצום השימוש בפלסטיק, כגון מקדונלד'ס וסטארבקס שהתחייבו לצמצם את השימוש בקשי פלסטיק, או שורת חברות בריטיות שחתמו על אמנה לצמצום השימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים.

על פי דוח של הפורום הכלכלי העולמי משנת 2016 לפחות 8 טון של פלסטיק מוזרמים לים בכל שנה, ולפי הצפי הנוכחי בשנת 2050 יהיו יותר מוצרי פלסטיק מאשר דגים בים. 

סכנה זו הומחשה לציבור הרחב בסרטו של דיוויד אטינבורו עולם מופלא 2 שגרם לצרכנים רבים לדרוש מהמותגים שהם קונים לצמצם את השימוש בפלסטיק. נראה שהחברות המסחריות נענות לאתגר ועוברות לשימוש בפלסטיק ממוחזר לצד צמצום מוצרי פלסטיק חד פעמיים.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE