הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מש"ב רוח אחר: 60 שנה של עבודה ישראלית במיטבה עכשיו בתערוכה באו"ם
ישראל משיקה תערוכת צילומים של פעילות מש"ב באו"ם מאז הקמת ועד לימינו. התערוכה מציגה לעולם את שיתוף הפעולה הבינלאומי של ישראל על פני שישה עשורים

בישראל לא שקט, החשש מפני הסלמה גובר, וכמעט לכולם ברור מה כבר יהיה באו"ם. באו"ם, כמו תמיד, יהיה לא פשוט לישראל להצדיק את מעשיה. אז למה לא לנסות מראש להראות גם צדדים אחרים, ודווקא במסדרונות הצרים האלו שכמעט תמיד לוקחים את הצד שמגנה את ישראל? ואם זה מגיע בתוספת של חגיגות שישים למרכז לשיתוף פעולה בינלאומי (מש"ב), יחידה במשרד החוץ המארגנת סיוע של מדינת ישראל למדינות מתפתחות ברחבי העולם, אז אולי תפסנו שתי ציפורים במכה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תערוכה באו"ם של מש"ב "אנשים בלב הפיתוח"


ביום שני השבוע (16 ביולי) השיקה משלחת ישראל לאו"ם במטה האו"ם בניו יורק, תערוכה מיוחדת של מש"ב "אנשים בלב הפיתוח", לרגל ציון שישים שנות פעילות המרכז. בטקס הפתיחה החגיגי שהתקיים בשיתוף עם המשלחת האתיופית לאו"ם אמר גיל השכל, סמנכ"ל משרד החוץ וראש מש"ב "היה לנו מאוד חשוב לשתף את העולם באמצעות תערוכה כאן במסדרונות הבניין, במיוחד בשבוע של ה- HLPF, High-level Political Forum - הדיונים הפוליטיים הבכירים ביותר בנושאי פיתוח. יש כאן שרים, ראשי מדינות, יש כאן משלחות מכל המדינות שחברות באו"ם, 192 מדינות, הם מסתובבים ועוצרים כאן בתערוכה". מבחינת השכל התערוכה היא סוג של ניצחון קטן "כולנו יודעים שישראל סובלת מתדמית מאוד מאתגרת בזירה הבינלאומית ובמיוחד באו"ם. כשאנחנו מביאים לכאן את כל הטוב שישראל מביאה למדינות המתפתחות, אין בכלל ספק בחשיבות של התערוכה דווקא במקום הזה".

התכנית לשיתוף פעולה בינלאומי לפיתוח מופקד על ניהול, תיאום וביצוע פעולות השיתוף והסיוע.  שרלוט פטרי גורניצקה, יו"ר ועדת הסיוע לפיתוח ב- OECD שהגיעה לאירוע אמרה כי הקשר בין ישראל לארגון שלה הוא חשוב ביותר ולא מובן מאליו כי "ישראל עבדה עם ה- OECD לא כחברה אלא כשותפה. מאז 2010 ישראל חברה כ- OECD אז החברות גדלה. אני חושבת שזה חשוב להכיר שאנחנו צריכים לעבוד יחד. יש הרבה סיבות ללמוד האחד מהשני ולהתפתח יחד. זה חשוב להיות פה ולהראות שאנחנו לא רואים בקלות ראש את העבודה ביחד למען פיתוח וזה חשוב שנעשה זאת. יש לנו כל סיבה ללמוד מהניסיון של ישראל". המילים הטובות שאמרה פטרי גורניצקה, לא מובנות מאליהן, כשהן מגיעות מנציגה של שבדיה.


שרלוט פטרי גורניצקה, יו"ר ועדת הסיוע לפיתוח ב- OECD 


לא רק על הסכמים אחראי המרכז אלא גם על סיוע הומניטארי והפעלת מערכת מקיפה של שלוחות מקצועיות בנושאי חקלאות, יזמות עסקית, פיתוח איזורי, קואופרציה, פיתוח קהילתי, רפואה ועוד. בכמאה וארבעים מדינות, באמצעות שלוש מאות אלף משתלמים, הם מקיימים מערכת הדרכה רחבה בשפות שונות כחלק מתרומתה של ישראל בסיוע לארצות מתפתחות ולאלו שנמצאות בשלב מעבר, "לא מספיק להשקיע בתשתיות, אלא צריך להשקיע בהון אנושי שיוביל את השינוי במדינות השונות" אומרת שולי קורזון ואן גלדר, מנהלת תכנון הערכה ושותפויות במש"ב. אפריקה, אסיה, אמריקה הלטינית ובמדינות הפאסיפיק. בשנים האחרונות הורחבה הפעילות גם למדינות המגרב, במזרח התיכון, מצרים וירדן, ובמיוחד מול הרשות הפלסטינית.כשיש ביקורת רבה על חוסר שיתוף הפעולה בין הפלסטינים לישראל דווקא התוכנית הזו מראה תמונה שונה "חלקים גדולים של האו"ם עוסקים בנושאים המדיניים, שם ישראל נמצאת במתקפה מתמדת מצד מדינות ערב והרבה מאוד מדינות שתומכות בהם על המצב מזרח התיכון, מה שאנחנו רואים כאן בתערוכה מאזן את התמונה הזאת והופך את ישראל למדינה נורמלית ככל המדינות, שתורמת מעצמה לטובת פיתוח של כל כך הרבה מדינות אחרות בעולם וזו החשיבות של זה" אומר השכל. "ההכרה בסיוע החוץ ישראלי שבא לידי ביטוי בתערוכה והעובדה שזה נמצא באו"ם יש לזה חשיבות גדולה". שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר לקראת האירוע: "המחויבות העמוקה שלנו לשיתוף פעולה בינלאומי לפיתוח נובעת באופן ישיר מערכיה של מדינת ישראל ומהווה אבן יסוד במדיניות החוץ שלנו. אנו גאים בפעילות מעוררת ההשראה של מש"ב לאורך השנים ובתכנית שפותחה יחד עם האו"ם ומדינות מרחבי העולם המובילה לשינוי אמיתי בעולם".


גיל השכל, סמנכ"ל משרד החוץ וראש מש"ב מצביע על התמונה האהוב עליו

התערוכה מציגה צילומים המתעדים את פעילות המרכז במסגרת התכנית לשיתוף בינלאומי לפיתוח מאז היווסדה לפני כשישה עשורים. תערוכת צילומים מאז היווסדה של התוכנית ועד היום. שילוב של מה שהיה ומה שקורה היום. רצף של 60 שנות עבודה ישראלית. כשנשאל השכל על התמונה האהובה עליו בתערוכה הוא החליט לבחור דווקא תמונה מהימים הראשונים של המפעל הציוני החשוב הזה "התמונה של גולדה שתורמת אמבולנס לקניה בשנות השישים. אני במקרה הייתי שגריר בקניה עד לפני 4 שנים, אני מודע לעוצמה שיש לסיוע הישראלי לאורך השנים. אני חושב שהתמונה הזו של גולדה שהקימה את מש"ב ב- 1958 היא מסמלת את הטוב לב הזה של ישראל שמתמשך כבר 60 שנה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE