הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
MGM תובעת את קורבנות הטבח בלאס וגאס
החברה, שבבעלותה המלון ממנו ירה הרוצח למוות ב-58 ופצע מאות, אינה דורשת מן הקורבנות דבר, אלא רק מבית המשפט שיפסוק כי אין לה חבות בנוגע לאירוע

חברת MGM אינטרנשיונל ריזורטס הגישה תביעות-מנע פדרליות נגד יותר מאלף קורבנות של הטבח בלאס וגאס במאמץ להימנע מחבות משפטית בנוגע לנזקים שנגרמו באירוע. החברה, שבבעלותה מלון המנדליי ביי והאתר בו התקיים הפסטיבל "רוט 91 הארבסט" שהמבלים בו נפגעו מן הירי, טוענת כי אין להטיל עליה אחריות למקרי המוות, הפציעה וכל נזק אחר שאירע באירוע, שהתרחש באחד באוקטובר אשתקד. בכתב התביעה מוסיפה החברה כי את כל התביעות נגד MGM יש לדחות על הסף.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נפלאות מערכת המשפט: שרדו טבח - ועכשיו תובעים אותם (צילום: CBS)



בכתב התביעה מתבססת MGM על חוק משנת 2002 המכסה מפני נזקים כל חברה המשתמשת ב"טכנולוגיות או שירותים נגד טרור" אשר "בכוחם למנוע אלימות המונית ולהגיב עליה". במקרה זה טוענת החברה כי חברת האבטחה שהיא שכרה לפסטיבל, קונטמפוררי סרוויסס, מוגנת מחבות מפני שהיא קיבלה הסמכה מן המשרד לביטחון המולדת על "הגנה מפני ותגובה על מקרים של פגיעה והרס המוניים", ולכן MGM מוגנת אף היא, כמי ששכרה את החברה.

חשוב לציין ש-MGM אינה דורשת מן הקורבנות פיצוי כספי או אחר כלשהו, והתביעה הזו היא רק הליך משפטי פורמלי שמטרתו לקבל פסיקה למפרע כי אין לחברה חבות, לפני שתצטרך לבזבז זמן וכסף על לטעון זאת במשפטים נפרדים, או בתביעה ייצוגית אחת עם מאות מיליוני דולרים על הכף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE