הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלב הנשי קטלני יותר: אחוז מקרי המוות מאי ספיקת לב גבוה יותר בקרב נשים
גברים נוטים לחוות אירועי אי ספיקת לב מסוג מסוים שניתנים לטיפול ללא אשפוז, בעוד שנשים נוטות לחוות אירועי אי ספיקת לב מסוג אחר, עם סימפטומים שונים, שקשה לזהות כאי ספיקת לב

מקרים של התקפי לב נרשמים לעתים תכופות יותר בקרב גברים מאשר בקרב נשים. אך מקרי המוות מהתקפי לב רבים יותר בקרב נשים. בשנים האחרונות נרשמת ירידה בשכיחות של מקרי אי ספיקת לב, כשאחוז המקרים גבוה יותר בקרב גברים. למרות זאת, יותר מקרים מובילים למוות בקרב נשים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשנים האחרונות נרשמת עליה במקרים של אי ספיקת לב בקרב נשים

במחקר, פורסם בכתב העת של איגוד הרפואה הקנדי, כללו החוקרים 90,707 אבחנות חדשות של אי ספיקת לב בקרב תושבי אונטריו, בין השנים 2009 ל-2014. כ-17 אחוז מהנשים מתו במהלך שנת המעקב בה נערך המחקר. זאת, לעומת פחות מ-15 אחוז מהגברים. במהלך תקופת המחקר, ירדו שיעורי האשפוז של גברים בעקבות מקרים של אי ספיקת לב, אך גדלו בקרב נשים.

חלק מהסיבות לכך עשוי להיות קשור בכך שגברים נוטים לחוות אירועי אי ספיקת לב מסוג מסוים אשר לעתים קרובות ניתן לטפל בהם ללא אשפוז. זאת, בעוד שנשים, נוטות לסבול מסוג אחר של אי ספיקת לב אשר ניתן לטפל בו בטיפולים פחות יעילים. כמו כן, נשים נוטות לחוות סימפטומים שונים מאשר אלה שחווים גברים, אשר לא תמיד ניתן לזהות ולשייך אותם בקלות למקרים של אי ספיקת לב.

שיעור המוות מאי ספיקת לב גבוהה יותר בקרב נשים, מאשר בקרב גברים


נשים שהשתתפו במחקר היו בסיכון גבוה יותר למחלות שונות בגיל מבוגר, בהן גם אי ספיקת לב. אך לאחר שקלול הגורמים למחלות אחרות, שיעור המוות מאי ספיקת לב היה גבוה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים.

לדברי החוקרים, יש צורך להרחיב את המודעות הציבורית לנושא, משום שאירועי אי ספיקת לב לא מקבלים תשומת לב רבה. חלק ממטרות המחקר האמור היה להעלות את נושא למודעות הציבורית, בקרב רופאים, חולים וחוקרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE