הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סן חוזה: מאות עובדי איביי יפוטרו בשבוע הקרוב
ענקית הסחר הודיעה לעובדים כבר בחודש הקודם כי היא תיאלץ להיפרד מהם, וזאת כחלק מהרצון למתג את החברה מחדש; לאחרונה חוותה החברה קשיים כלכליים בעקבות הדיווח על הפסדים של מאות מיליוני דולרים לשורה התחתונה. "החברה לא התאימה את עצמה לדור החדש של סחר ברשת", אמר מרצה באוניברסיטה מקומית

ענקית הסחר המקוון איביי תפטר מאות מעובדיה, רבים מהם עובדים במרכז העולמי של החברה בעיר סן חוזה. על פי מסמכים שהוגשו ללשכת התעסוקה בקליפורניה (EDD), החברה מתכננת להיפרד מכ-300 עובדים כבר השבוע. למרות העובדה שאותם מאות אנשים יאבדו את מקום פרנסתם, אנליסטים טוענים כי הכלכלה של עמק הסיליקון ממשיכה להיות חזקה מאוד.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרכז איביי בסן חוזה (צילום: Shutterstock)


"התקווה היא שאותם עובדים יוכלו להיכנס בחזרה לשוק העבודה בעמק כפי שרבים עושים. לכן אחוז האבטלה פה עומד על 2.8% בלבד", הסביר מת'יו הוד, מנכ"ל ארגון עמק הסיליקון. על פי הדיווחים, לאותם עובדים נודע על הפיטורים כבר בחודש יוני האחרון והם מגיעים כחלק ממאמצי החברה למתג את עצמה מחדש כמקום שבו קונים מגלים מוצרים חדשים. 

בכתב העת הכלכלי "פורצ'ן" נכתב כי החברה רשמה עלייה של 600 מיליון דולר בהכנסות, אך במקביל רשמה הפסדים של מיליארד דולר. "התחרות עלתה ויש המון מקומות ברשת שניתן לבצע רכישות. חלק מהאתגר של איביי הוא שהחברה לא התאימה את עצמה לדור הבא של סחר באינטרנט", אמר קירת'י קלניים, מנהל בית הספר לניהול קמעונאי באוניברסיטת סנטה קלרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE