הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נשיא צרפת פיטר את ראש מערך האבטחה שלו בעקבות פרסומי סרטון הוידאו האלים
עמנואל מקרון ספג ביקורת קשה על כך שהשעה לשבועיים בלבד את אלכסנדר בנאלה, העומד בראש האבטחה שלו, לאחר שנצפה מתחזה לשוטר ומכה קשות מפגינים ב-1 במאי

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, פיטר היום את ראש מערך האבטחה שלו לאחר שצולם מתחזה לשוטר ותוקף מפגינים. עם זאת, הוא דחה את הביקורת על כך שלא פעל באופן זה מוקדם יותר, מיד לאחר ששוחרר הסירטון לרשת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כבר לא צמודים יותר. מקרון ובנאלה (צילום: ETIENNE LAURENT - EPAMAXPPP)


אלכסנדר בנאלה, שכשומר הראש הראשי של מקרון נצמד אליו בכל האירועים החשובים והמכובדים בעולם, נלקח לחקירות לאחר שהתגלה כי בהפגנות ה-1 במאי הופיע חובש קסדת שוטר ואוחז בתג משטרה, ובהמשך תקף אנשים שהיו במקום. בתחילה הוא הושעה ל-15 ימים וקיבל היתר לאחר מכן לחזור לעבודה. לפני כמה ימים הוא נראה בפומבי כשהוא עוזר לארגן את האבטחה עבור חגיגות עבור שובה של נבחרת צרפת מהמשחקים ברוסיה.

חברי פרלמנט ביקשו לפתוח בחקירה גם לגבי האירוע עצמו וגם לגבי העונש הראשוני הקל שקיבל בנאלה, וכן על כישלונות הממונים בדיווח הנושא למשטרה ולרשות השופטת. בסרטון, ששוחרר ביום רביעי בעיתון "לה מונד", ניתן לראות את בנאלה גורר אשה מהמחאה, ולאחר מכן מכה מפגין. ביום שישי פרסמה התקשורת הצרפתית סרטון שני, בו נראה בנאלה מכה גם את האישה.

ראש מערך האבטחה נשלח על ידי משרד הנשיא להשתתף בהפגנות כמשקיף על ההתנהלות הביטחונית במקום, אך לא היה לו אישור לקחת חלק בעבודת המשטרה עצמה. משרדו של הנשיא דחה האשמות על כך שהגיב רק מפני שסרטוני הווידאו מלפני כמעט שלושה חודשים הפכו לציבוריים. לדבריו, ההחלטה לפטרו התקבלה כעת משום ששומר הראש השיג מסמך כלשהו, שלא כהלכה, בעת שניסה להתגונן בפני ההאשמות.


התפרעויות ה-1 במאי לפני כשנה (צילום: Shutterstock)


"עובדות חדשות שעשויות להוות עוון על ידי אלכסנדר בנאלה הובאו לידיעת הנשיא", אמר בכיר בארמון הנשיאות."כתוצאה מכך, הנשיאות החליטה להתחיל בהליך הפיטורין שלו. מבקריו של מקרון אמרו כי תגובתו המאוחרת של הנשיא הינה סימן לכך שהוא מנותק מהעם ומהמתרחש. מדובר בטענות הממשיכות את אלה שעלו בעבר לגבי הוצאות הממשלה על כלי מטבח הרשמי ובריכת שחיה במקום.

לאחר שעות של דיונים בבית התחתון ביום חמישי, המחוקקים הסכימו לפתוח בחקירה פרלמנטרית בנושא. "למה הוא הגן על האדם הזה? האם הוא עומד בראש משטרה מקבילה? סירוב לענות על כך הופך אותו (את מקרון) שותף למעשי אלימות אלה", אמר אריק סיוטי, חבר בכיר במפלגה הרפובליקנית.

כמה אמצעי תקשורת צרפתיים דיווחו כי שר הפנים, ג'רארד קולומב, שביקש ביום חמישי שעבר חקירה פנימית של המשטרה באירוע, היה מודע לסרטון כבר בשני במאי, יום לאחר שצולם. מקורות משפטיים אמרו כי כעת נחקר ראש מערך האבטחה הן על האירוע והן על הצילומים המשטרתיים שלו לאחר האירוע לאחר ש"לה מונד" דיווח על כך. שלושה קציני משטרה הושעו גם הם היום, ביניהם שני חשודים בצילומים עצמם.


פה הוא לא מחופש לשוטר. בנאלה (צילום: lci)


אדם נוסף, שעבד במפלגתו של מקרון, לצד בנאלה, במהלך ההפגנות וגם ראה את מחאת המפגינים, נעצר אף הוא במהלך שישי. בנוסף, חקרה המשטרה גם את ראש הסגל של מקרון, פטריק סטרזודה, שטיפל בנושא בחודש מאי. לאחר ההשהיה בת 15 הימים הוחזר בנאלה מיידית לפמלייתו של הנשיא. הוא מופיע בתמונות רבות לצידו במהלך אירועים ציבוריים וטיולים פרטיים, כולל חופשת סקי.

"זה אירוע רע מאוד עבור הנשיא ואני לא בטוח כי התגובה המאוחרת טובה", אמר ז'אן דניאל לוי, אנליסט פוליטי. "זה מחזק את הדימוי שלו כאדם סמכותי למדי שלפעמים מראה יהירות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE