הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האש מסלימה: חייל צה"ל נהרג במהלך התקיפה בדרום רצועת עזה
לאחר שליחת העפיפונים והבלונים, צה"ל הגיב בחומרה. חילופי האש עם החמאס הביאה לחייל הרוג ותושבים שהתבקשו לרוץ למרחבים מוגנים. עד כה הושמדו שמונה עמדות של הארגון

לוחם צהל נהרג היום במהלך הפעילות המבצעית בעזה, הודעה נמסרה למשפחתו. התקיפה הקשה נערכה באזור לאורך כל היום כשחיילי צה"ל תקפו את דרום הרצועה בתגובה לירי פלסטיני.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עמדת חמאס שהושמדה בתקיפת צה"ל היום (צילום מסך מכלי תקשורת פלסטיני)


נכון לעכשיו ידוע כי הדברים כוונו לשמונה עמדות חמאס. לאחר מכן, כתגובה, נורו שלושה פצמ"רים לשטח ישראל, שניים מהם יורטו על ידי כיפת ברזל ואילו השלישי נפל בשטח פתוח. התושבים במועצות המקומיות שער הנגב ושדות נגב נדרשו להתפנות למרחבים מוגנים.

הזרוע הצבאית של החמאס מסרה כי במהלך האירועים נהרגו ארבעה פעילים. התקיפות בוצעו באמצעות כלי טיס וטנקים, לפי פרסומי דובר צה"ל. כמו כן, מלבד הפצמ"רים הושלכו גם מטעני חבלה באזור הגדר. לא ידוע עדיין מי עומד מאחורי ביצוע הפעולה. בעקבות כך נאספו לפגישה דחופה בקריה בתל אביב ראש הממשלה בינימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט וראש השב"כ נדב ארגמן.

"אנחנו רואים את הדברים בחומרה רבה. חמאס יישא באחריות על האירוע ועל רצף פעולות הטרור שהוא מבצע בחודשים האחרונים. צה"ל נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שידרש לאבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל", כך הודיע צה"ל בהודעת הדובר. כמו כן, יצאה הנחיה לגבי כלל תושבי עוטף עזה להשאר בקרבת 15 שניות ממרחבים מוגנים ולא להתקהל. חוף זיקים נסגר לכניסה ונכון לעכשיו הוחלט כי לא יפתח ביומיים הקרובים.


נתניהו, ליברמן ובכירי מערכת הביטחון במהלך הפגישה הערב (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)


בתגובה לניסיונות האמריקאים להכניס סיוע בינלאומי לרצועת עזה בתמורה להבטחת החמאס להמנע מטרור, אמר ליברמן כי "החמאס מוביל אותנו למצב של אין ברירה בכח, כך שנצטרך לצאת למבצע צבאי רחב וכואב לא רק למראית עין". הרשות הפלסטינית, מצידה, קראה לקהילה הבינלאומית להתערב כדי למנוע את הדרדרות המצב. "אבו מאזן פתח בשיחות עם גורמים באזור ובעולם כדי להכיל את המשבר המסלים", הודיעו.

בשעות הערב המאוחרות הודיע צה"ל כי הוא ימשיך בתקיפות ברחבי הרצועה על ידי מטוסי קרב. עיקר הנזק שנגרם עד כה לחמאס הוא במפקדת גדוד זייתון, בצפון רצועת עזה. באזור הושמדו מחסני אמצעי לחימה, מחסני ציוד לחימה, מתחמי אימונים, עמדות תצפית, חמ"ל הגדוד, חדרי פיקוד ושליטה, משרד מפקד הגדוד ותשתיות נוספות.


 























50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE