הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלחמת האיומים בין טראמפ לרוחאני מסלימה: "השלכות חמורות שלא היו כמותן בהיסטוריה"
מלחמת המסרים בין וושינגטון לטהרן מתגברת, בזמן שארה"ב מתכוננת להטלת עיצומים על איראן לאחר הפרישה מהסכם הגרעין. רוחאני: "תפסיק לשחק עם הזנב של האריה"

הנשיא דונלד טראמפ ונשיא איראן חסן רוחאני מחליפים איומים בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, בזמן שהמתיחות בין שתי המדינות הולכת וגוברת בזמן שוושינגטון נערכת להטיל מחדש עיצומים כלכליים על איראן בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מלחמת האיומים גוברת. רוחאני (מימין) ושר החוץ האיראני ג'וואד זריף


טראמפ צייץ היום (שני) בטוויטר כי איראן תתמודד עם השלכות מרחיקות לכת בשל איומיה על ארצות הברית. זאת, לאחר שרוחאני אמר כי "האמריקנים חייבים להבין היטב כי שלום עם איראן זה אם כל הסכמי השלום, ומלחמה עם איראן זה אם כל המלחמות".

טראמפ לא נותר חייב, וכתב ברשת החברתית, באותיות גדולות בלבד: "אף פעם אל תאיים עוד על ארצות הברית, או שתסבול מהשלכות חמורות שכמעט ולא היו כמותן בהיסטוריה". בתגובה, רוחאני הזהיר את טראמפ שיפסיק "לשחק עם הזנב של האריה, או שהוא יתחרט על זה".

הנשיא טראמפ הוביל את וושינגטון לפרישה מהסכם הגרעין בחודש מאי, למרות התנגדות מצד סין, צרפת, רוסיה ובריטניה. ההסכם נועד לשמור שטהרן לא תפתח נשק גרעיני.

לאחר הפרישה, הורה טראמפ להטיל על איראן עיצומים מוגברים. החלק הראשון של העיצומים - שעוסקים בגישה של איראן לדולרים אמריקניים, למסחר בזהב ובסחורות אחרות ולתעשיית הרכב האמריקנית - ישובו ב-4 באוגוסט. בחודש נובמבר יוטלו מחדש העיצומים על תעשיית הנפט של הרפובליקה האיסלאמית.


מאיים באותיות גדולות. טראמפו


רוחאני יצא בעבר נגד איומיו של טראמפ על חידוש העיצומים על ארצו, כמו גם על העברת השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים ועל איסור הכניסה לארצות הברית עבור מטיילים ממדינות מוסלמיות שונות. מנגד, טראמפ מעריך כי המצב הכלכלי באיראן ומה שהוא מכנה "הבידוד הגובר של מנהיגי איראן", יובילו את טהרן לפנות אליו במטרה לחתום מחדש על הסכם. בינתיים, האיראנים דוחים את השיחות עם וושינגטון.

טראמפ מוכר בשימוש החד שלו בטוויטר, ולעתים נראה כי הוא מנסה להסלים מהר מדי עימותים עם מדינות זרות שונות. כך זה היה עם קוריאה הצפונית, שם העימותים התקשורתיים נרגעו מהר מאוד והפכו למפגש פסגה שכמותו לא היה בהיסטוריה, ושלבים ראשונים בפירוק הנשק הגרעיני של פיונגיאנג.

אתמול בלילה, שר החוץ מייק פומפאו פנה בנפרד אל קבוצה של אמריקנים-איראניים בקליפורניה. בשיחה עמם גינה פומפאו את רוחאני ואת שר החוץ האיראני ג'וואד זריף, שעומד גם בראש המשלחת של טהרן לשיחות הגרעין.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE