הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כמה מרוכבי הטור דה פרנס נפגעו בטעות מגז מדמיע של המשטרה במהלך היום ה-16 של המירוץ
אחת מתחרויות הספורט הגדולות בעולם הופרעה היום ע"י מחאת חקלאים, הפעם הראשונה ששלב במירוץ מופסק בשל הפגנה מאז 2004. בין הנפגעים מהגז המדמיע היה מחזיק החולצה הצהובה, גריינט תומאס.

קבוצת חקלאים מצרפת השתמשה היום באחד מאירועי הספורט המתוקשרים ביותר בעולם, הטור דה פרנס, כדי להביע את מחאתה ועוררה סערה גדולה. השלב ה-16 של מירוץ האופניים היוקרתי בתבל התנהל כסדרו עד הקילומטר ה-30 במסלול בין קרקאסון לבאנייר דה לושון, אז ההצגה עברה לידיהם של המפגינים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גריינט תומאס מנגב את הגז מדמיע מעיניו (צילום: רויטרס)


החקלאים הצרפתים פרצו לכביש, חסמו אותו עם ערימות חציר ולא הסכימו להתפנות גם כאשר הגיעו כוחות המשטרה. בתגובה רוסס על המפגינים גז מדמיע שבטעות ניתז גם לעיניהם של חלק מהרוכבים שהמתינו לסיום האירוע, ביניהם גריינט תומאס הבריטי, מחזיק החולצה הצהובה ופטר סאגן הסלובקי, אלוף העולם המכהן.


אחת מהתמונות היוצאות דופן של האירוע הסוער: מפגינה סופגת גז מדמיע משוטר בעודה יושבת על הכביש (צילום: רויטרס)


לפי דיווח של המשטרה המקומית, המפגינים ניסו למשוך את תשומת לבו של שר החקלאות הצרפתי, סטפן טרבר בנוגע לעניינים שלטענתם לא מטופלים כראוי. 


שוטרים מפנים את ערימות החציר שהונחו על הכביש (צילום: רויטרס)


כל הרוכבים נאלצו לחכות בדבוקה אחת עד אשר האירוע הסתיים והרוכבים שנפגעו יתאוששו ולאחר כרבע שעה חודש השלב ה-16. הרשויות בצרפת הודיעו על פתיחה רשמית של חקירת האירוע שנחשב לחריג למדי כאשר הפעם האחרונה שאירוע דומה התרחש הייתה בשנת 2004.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE