הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הממשל הכריז על תוכנית חילוץ לנפגעי מכסי המגן - הצעד מפלג את הרפובליקנים
הסנאטור ראנד פול מקנטאקי, מהבולטים במנהיגי "הימין הכלכלי", צייץ כי "אם מכסי המגן פוגעים בחקלאים, הפיתרון הוא לא לתת לחקלאים סעד, אלא לבטל את מכסי המגן". נשיא לשכת החוות במיזורי: הכסף יעזור לחקלאים, אבל זו תחבושת זמנית מאד על פצע שגרמנו לעצמנו

ממשל טראמפ הודיע היום (שלישי) כי ישלם עד 12 מיליארד דולר כדי לסייע לחקלאים וחוואים אמריקאים שנפגעו ממלחמת הסחר שהממשל מנהל מול סין, האיחוד האירופי ומדינות אחרות, בסימן שהממשל נחוש לדבוק במכסי המגן כנשק בסכסוך.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"מהלך זמני שנועד לתת לנשיא זמן לגבש מדיניות סחר ארוכת-טווח" (אילוסטרציה: Farm Futures)



המהלך נועד לרכך את ההשפעות ההרסניות על גושי בוחרים קריטיים - מדינות חקלאיות וכפריות שתמכו בנשיא טראמפ וברובו של דבר במחוקקים רפובליקניים - שסין סימנה כמטרה כאשר בחרה על אילו סחורות להטיל מכסי מגן בתגובה לאלה של הנשיא טראמפ. אולם המהלך אינו מתקבל באהדה הגורפת שטראמפ ציפה לה באזורים הנדונים.

מדיניות הסחר של טראמפ הפכה לסוגייה מרכזית במספר מרוצי סנאט ובית נבחרים שייערכו בנובמבר, אשר בחלקם מנסים דמוקרטים לבצע מהפך שיסייע ל"גל הכחול" שהם מקווים שיתממש, ובחלקם מאיימים מתמודדים רפובליקנים על מושבים המוחזקים בידי דמוקרטים שמרנים יחסית.

הנשיא,שנאם בעצרת בקנזס סיטי שבמיזורי היום, חזר בתוקף על תמיכתו במכסי מגן ונדר כי בסופו של דבר "חקלאים יהיו המרוויחים הכי גדולים. רק תהיו קצת סבלנים". שר החקלאות סוני פרדו אמר כי "ברור שזה פיתרון לטווח קצר שייתן לנשיא טראמפ זמן לעבוד על מדיניות סחר ארוכת-טווח". פרדו הוסיף כי הסיוע ימומן על ידי תאגיד אשראי הסחורות (CCC) של משרד החקלאות, ולכן לא ידרוש את אישור הקונגרס. ל-CCC יש סמכות נרחבת למתן הלוואות למגדלים בארה"ב כשמחירי היבולים בשפל.


"ברור שזה פיתרון לטווח קצר". שר החקלאות סוני פרדו (צילום: וושינגטון טיימס)



אבל אם קיווה הממשל לכבות את השריפה הפוליטית שהצית במדינות ומחוזות שאמורים להיות בטוחים בעמודה הרפובליקנית באמצעות הבטחה לזרנוק של מזומנים, הוא פילג אפילו את מפלגתו שלו. חבר בית הנבחרים קווין קריימר, המתמודד נגד הסנאטורית הדמוקרטית היידי הייטקאמפ מצפון דקוטה, שיבח את המהלך. "מצוין לראות את טראמפ מספק סיוע לחקלאים שנפגעו ממכסי המגן הנגדיים", צייץ.

אולם רפובליקנים אחרים התרעמו על תוכנית סיוע ממשלתית מהסוג שהפילוסופיה הכלכלית שלהם אמורה לשלול. "מלחמת הסחר גודעת את רגלי החקלאים והתוכנית של הבית הלבן היא להוציא 12 מיליארד דולר על קביים מזהב", אמר הסנאטור בן סאסי מנברסקה. ראנד פול, רפובליקני מקנטאקי, אמר כי "מכסי מגן הם מסים המענישים צרכנים ויצרנים אמריקאים" צייץ והוסיף: "אם מכסי מגן מענישים את החקלאים, התשובה אינה סעד לחקלאים - התשובה היא לבטל את מכסי המגן".


"כורתים לחקלאים את הרגליים ומציעים להם קביים מזהב". הסנאטור בן סאסי (רפובליקני מנברסקה) (צילום: Shutterstock.com)



בלייק הרסט, מגדל תירס וסויה ונשיא לשכת החוות של מיזורי, אמר כי "התשלומים הללו יעזרו לחקלאים הניצבים בפני תשלומי הלוואות שמועדם חלף ובנקאים זועמים, אבל הם לחלוטין לא מספיקים אם פירושם שמכסי המגן ומלחמת הסחר יימשכו לאורך העתיד הנראה לעין", אמר הרסט. "הם רק תחבושת זמנית מאד לפצע שגרמנו לעצמנו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE