הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם השנייה: רשות ניירות ערך סירבה לבקשת האחים ווינקלווס להנפיק קרן ביטקוין
האחים קמרון וטיילר וינקלווס, מייסדי אתר המרת מטבעות הקריפטו Gemini, ביקשו להנפיק מניות של קרן העוקבת אחר המחיר הממוצע של הביטקוין

בפעם השנייה, רשות ניירות ערך בארה"ב דחתה בפעם השנייה את בקשתם של קמרון וטיילר וינקלווס, מייסדי אתר המרת מטבעות הקריפטו Gemini, להנפיק מניות של קרן העוקבת אחר המחיר הממוצע של המטבע הווירטואלי ביטקוין. הבקשה נדחתה ברוב של 3 מתנגדים מול תומך אחד. לאחר ההחלטה ירד אתמול מחיר הביטקוין ב-3%.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האחים ווינקלווס. מוכרים בעקבות הסכסוך המשפטי עם מרק צוקרברג


בשנה שעברה דחתה הרשות את בקשתה של "קרן הביטקוין ווינקלווס", אך ביוני הגישה הקבוצה הצעה מתוקנת, שנדחתה כאמור גם היא. במסגרת החלטתה, הדגישה הרשות כי היא לא תומכת בהגדרת האחים את שווקי הביטקוין כ"עמידים באופן ייחודי בפני מניפולציה". בהחלטה נכתב מפורשות כי הרשות "לא מצאה שום תימוכין לטענה זו".


הרשות הדגישה את חששותיה מהונאה פוטנציאלית ואת הצורך שלה להגן על המשקיעים. עוד צוין כי דחיית הבקשה אינה מתבססת על עמדה כזו או אחרת לגבי חדשנות טכנולוגיית הבלוקצ'יין והביטקוין או ערכם כהשקעה. 


האחים ווינקלווס מוכרים גם מהמשפט שניהלו נגד מייסד פייסבוק, מרק צוקרברג, בטענה כי הרעיון להקמת הרשת החברתית היה גם שלהם. בקשתם נדחתה בכמה ערכאות והם נאלצו להסתפק בפיצוי של 65 מיליון דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE