הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שני לוחמי אש, בת 70 ושני ניניה: אלה הרוגי שריפות הענק בקליפורניה
10,000 לוחמי אש נאבקים ב-14 שריפות ענק ברחבי המדינה. 38 אלף בני אדם פונו, ויותר מ-500 מבנים נהרסו. נעדרים רבים עדיין לא יצרו קשר עם משפחותיהם, אך שריף מחוז שסטה אופטימי

אלפי מפונים מבולבלים מנסים להציל את נפשם ואת חיי אהוביהם מפני השריפות הקטלניות שמשתוללות בצפון קליפורניה כבר ארבעה ימים ברציפות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שרי בלדסו (משמאל), שאיבדה את שני בניה בשריפות


38 אלף בני אדם פונו לאחר שהשריפה בקאר הגיעה לפאתי רדינג שבמחוז שסטה. חמישה בני אדם נהרגו, ובהם שני לוחמי אש, אישה ושני ניניה - בני ארבע וחמש. "הילדים שלי מתים", קוננה שרי בלדסו מבעד הדמעות בזמן שהיא ובני משפחתה נפגשו עם אנשי השריף המחוזי.

השריפה החלה ככל הנראה בשל בעיה בכלי רכב ביום שני, אך רק ביום חמישי היא הפכה להיות סיכון של ממש לקהילות במערב רדינג.  בשבת, הלהבות נעו לכיוון הפאתים הדרום מערביים של העיר, הגדולה באזור, ולכיוון העיירות הקטנות אונו, איגו וגאס פוינט. החום הרב, הרוחות והיובש הקשו על לוחמי האש להשתלט על הלהבות.

האש התגברה מעט אתמול לגודל של 131 מייל רבוע, והיא הגדולה ביותר שמשתוללת בשעה זו בקליפורניה. קרוב ל-5,000 מבנים נמצאו תחת איום, ולוחמי האש הכילו רק חמישה אחוזים מהשריפה. 536 מבנים נהרסו, וצפויים להיהרס עוד. סוכנות הידיעות אי.פי דיווחה כי לפחות 300 מבנים הם בתים.

לוחמי האש שנהרגו בשריפות הם דון ריי סמית, 81, מפולוק פיינס - מפעיל דחפור שסייע להזיז צמחיה מנתיב האש. גם המפקח ג'רמי סטוק נהרג במהלך השריפה, אך לא פורסמו פרטים אודות מותו.

שני ילדיה של שרי בלדסו, ג'יימס רוברטס, 5, ואמילי רוברסט, 4, היו עם סבתא רבתא שלהם, מלודי בלדסו, 70, כאשר חומות האש החלו להקיף את ביתם הכפרי ביום חמישי, בפאתי רדינג. השלושה היו ברשימת הנעדרים שכללה יותר מעשרה בני אדם, לאחר שהאש הפתיע תושבים רבים בשל הרוחות העזות.


ג'רמי סטוק. לא נמסרו פרטים על מותו


שריף מחוז שסטה, טום בוסנקו, אמר כי הוא מצפה למצוא כמה מהנעדרים בחיים, וככל הנראה הם רק איבדו קשר עם יקיריהם. שוטרים ביקרו בבתיהם של כמה מהנעדרים, והם מצאו שאין במקום מכוניות, כך שככל הנראה הם נמלטו מהמקום בניסיון להציל את חייהם.

קרוב למאה מייל מדרום מזרח לרדינג, שתי שריפות הובילו לפינוי חובה במחוז מנדוצ'ינו. שתי השריפות, שבוערות כ-30 מייל זו מזו, החלו ביום שישי, והן מאיימות על יותר מ-350 מבנים.

פינוי חובה הוטל גם במחוז נאפה, המפורסם בתעשיית היין שלו, וכמה מבנים עלו באש. הלהבות כילו כ-150 אקר ורק עשרה אחוזים מהן הוכלו.

שירותי הכיבוי של קליפורניה הודיעו כי יותר מעשרת אלפים לוחמי אש משתתפים במאבק ב-14 שריפות יער גדולות. שריפות גדולות ממשיכות להתקדם גם מחוץ לפארק הלאומי יוסמיטי ובהרי סן ג'קינטו שממזרח ללוס אנג'לס, סמוך לפאלם ספרינגס. השריפות האלה כילו כבר כמאה מייל רבועים.

עמק יוסמיטי נותר סגור למבקרים והוא לא צפוי להיפתח עד יום שישי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE