הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה קורה פעם ב-15 שנה: בלוס אנג'לס מציעים לכם לא לפספס את מאדים בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ
במצפה הכוכבים האייקוני שבגריפית' פארק ובמרכז החלל והמדע שבאוקלנד, עורכים מסיבות לכבוד הגעתו של כוכב מאדים לנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ, עם צפייה בטלסקופים ופעילויות הקשורות בכוכב

מצפה הכוכבים האייקוני שבגריפית' פארק, בלוס אנג'לס, מזמין אתכם את המראה הזוהר ביותר של מאדים (Mars) ב-15 השנים האחרונות. בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי הקרוב, ה-31 ביולי, יגיע הכוכב למרחק הקרוב ביותר לכדור הארץ, במסגרת התופעה האמורה. מי שיביטו בשמי הלילה יוכלו לראות את הכוכב בעין בלתי מזוינת, בתנאי שלא יהיו עננים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ינצנץ מדי לילה, עד יום שישי, ה-3 באוגוסט. כוכב מאדים

ביום שלישי בשעה 12:50 בלילה יהיה המרחק בין מאדים לבין כדור הארץ 35.8 מיליון מייל בלבד. הפעם הבאה בה יגיע הכוכב למרחק דומה מכדור הארץ תהיה בשנת 2035. על מנת לחגוג את הרגעים הגדולים והאדומים, מצפה הכוכבים יארח מסיבת צפייה בכניסה חופשית, שתתחיל ביום שני בשעה 10 בלילה ותמשך עד ליום שלישי בשעה 2 לפנות בוקר. השטחים שסביב למצפה הכוכבים יהיו פתוחים לקהל וטלסקופים יפוזרו על הדשא, עבור מי שרוצים לראות את המאדים מקרוב.  

הכוכב יראה במיקום הטוב ביותר שלו לצפייה באמצעות טלסקופים מאזור לוס אנג'לס, כשהוא חוצה את המרידיאן ומופיע גבוה בדרום השמים.

גם במרכז החלל והמדע שבאוקלנד עורכים מסיבה לכבוד הכוכב האדום. האירוע יחל ביום שני בשעה 10 וחצי בלילה וימשך עד יום שלישי בשעה 2 וחצי לפנות בוקר ויציע למשתתפים צפייה באמצעות טלסקופים ופעילויות שונות שקשורות בכוכב. הכניסה לאירוע בעלות של 8 דולר לאדם.

חוגגים את המאורע במסיבת לילה. מצפה הכוכבים בגריפית' פארק

גם מי שלא יישארו ערים עד מאוחר על מנת לצפות במאדים בנקודה הקרובה ביותר שלו, יכולים ליהנות מהמראה המנצנץ מדי לילה, עד יום שישי, ה-3 באוגוסט. באותו יום יגיע כוכב לנקודה הנגדית, בה הוא יוצר קו אחד עם כדור הארץ והשמש.

אם ביקרתם בישראל ביום שישי האחרון, ה-27 ביולי, בטח צפיתם בליקוי הירח המלא שנוצר כתוצאה מצל שהטיל עליו כדור הארץ. הצל נוצר למשך שעה אחת ו-42 שניות, כשכדור הארץ הסתיר את הירח מאור השמש. בישראל נראה הליקוי, כאמור, ביום שישי החל מהשעה 10 וחצי בלילה, במהלך שעות האור באזור ארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE