הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שערוריית הפייק ניוז בהודו: פייסבוק מנסה להוציא את וואטסאפ מהמשבר
כאילו לא חסרות להם צרות בחצר הביתית שלהם, בפייסבוק מנסים להתמודד גם עם שערוריית הוואטסאפ בהודו שגרמה לרציחתם של אנשים כנקמה על פשעים שלא ביצעו. הפתרון? התראה מפני לינקים החשודים כמזויפים

לפייסבוק יש לא מעט צרות בתקופה האחרונה עם שערוריות רבות של מידע מוטעה העובר באפליקציה, משתמשים לא מרוצים ועוד כאשר כל גורם לצניחה חדה במניות החברה, אובדן הכנסות של מיליוני דולרים וחוסר וודאות לגבי עתידה של החברה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צרות גם מכיוון חברת הבת של פייסבוק (Digit)


הדיווח האחרון מהבורסה שהגיע ביום חמישי מסר על נפילה נוספת, הפעם של 19% במניות החברה, מה שגרם לפייסבוק לאבד לא פחות מ-119 מיליארד דולר מערך החברה. עכשיו פייסבוק נאלצת להתמודד גם עם משבר המגיע מכיוון חברת הבת שלה, וואטסאפ, אפליקציית המסרים הפופולרית.

לפני כשבוע פורסם כי סרטונים, תמונות ודיווחים כוזבים, מה שניתן להגדיר כ"פייק ניוז" מופצים בדרך קבע בין 200 מיליון משתמשי האפליקציה בהודו, המדינה עם מספר המשתמשים הגבוה ביותר בעולם. על פי הדיווחים המידע המוטעה הזה גרם לרציחתם של לפחות 12 אנשים, כנקמה על פשעים שהם לא ביצעו.


הלינצ'ים האכזריים מפרשת הוואטסאפ הוציאו את הציבור ההודי להפגין ברחובות  (צילום: AFP)


פייסבוק ניסתה לטפל במשבר של חברת הבת שלה בהודו והציגה מגוון שינויים טכנולוגיים באפליקציה כאשר האחרון מביניהם נבחן במהלך השבוע שעבר וינסה לתת מענה לבעיה עם התראה של תווית אדומה שתזהיר את משתמשי וואטסאפ מפני קישורים חשודים. 

פעולות מסוג זה ממשיכות את גישת פייסבוק בתקופה האחרונה המבהירה כי היא מנסה לטפל בבעיית המידע המוטעה, זאת לאחר שהמגיש השמרני אלכס ג'ונס נחסם ע"י הרשת החברתית לאחר שהוא העלה תוכן שלטענת פייסבוק "עובר על המדיניות" שלה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE