הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא מאיים בהשבתת הממשל - אבל לא מציג דרישות ברורות מהקונגרס כדי למנוע זאת
טראמפ חזר היום במסיבת עיתונאים בבית הלבן, לצד ראש ממשלת הימין של איטליה ג'יוזפה קונטה, על איומיו להשבית את הממשל עם תפוגת המימון הפדרלי בספטמבר, אם לא יקבל מימון לחומת הגבול שלו וגם שינויים בחוקי ההגירה. אולם הוא סירב לנקוב בסכומים או קווי חקיקה ספציפיים שירצו אותו

הנשיא דונלד טראמפ חזר שוב היום (שני) על איומו להשבית את הממשל הפדרלי אם לא יצליח הקונגרס להעביר חוקי אבטחת גבולות והגירה חדשים, אולם הוא סירב להגדיר במדויק את דרישותיו חקיקתית או תקציבית. טראמפ אמר שהוא "תמיד פתוח למשא ומתן".


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אנחנו הבדיחה של העולם". עם ראש ממשלת איטליה, ג'יוזפה קונטה (צילום: CNN)



"אם לא נשיג אבטחת גבולות אחרי שנים רבות מאד של דיבורים בתוך ארצות הברית, לא תהיה לי שום בעיה לעשות השבתה", אמר טראמפ במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת איטליה, ג'יוזפה קונטה, בבית הלבן. "הגיע הזמן שתהיה לנו אבטחת גבולות הולמת. אנחנו הבדיחה של העולם. יש לנו את חוקי ההגירה הגרועים ביותר בעולם כולו".

דבריו של טראמפ באו בהמשך לציוצים במהלך סוף השבוע להשבית את הממשלה אם לא יקבל מהקונגרס מימון פדרלי לחומת הגבול שהבטיח. אולם בעוד שהנשיא ציין את החומה בדבריו, הוא נמנע מלציין סולם עדיפויות למימון. במקום זאת, הוא פשוט מנה שורה של צעדי אבטחה ושינויים בחוקי ההגירה שהיה רוצה לראות את הקונגרס מעביר.

"אבטחת גבולות כוללת את החומה, אבל היא כוללת הרבה דברים אחרים", אמר. "אנחנו חייבים לשים סוף ל(הגירת) השרשרת. אנחנו צריכים לשים סוף לעקרונות התפיסה והשחרור האלה, שבהם אתה תופס אנשים ולוקח מהם שם ואז משחרר אותם. אנחנו חייבים לשנות את החוקים שלנו".


אחת ההצעות לבניית חומת הגבול (צילום: KPBS)



כשהכתבים דחקו בטראמפ בשאלה אם יש לו קווים אדומים כלשהם, הוא ענה שלא. "אני רק רוצה אבטחת גבולות מעולה", אמר. הרפובליקנים בקונגרס מאד לא רוצים לראות השבתה של הממשל הפדרלי - צעד שפירושו סבל עבור מאות אלפים המועסקים בידי הממשל ולא יקבלו משכורות, ומיליונים המסתמכים על תקציבים ותשלומים מן הממשלה - ספקים, חוקרים החיים על מענקים, נתמכי קצבאות - זמן כה קצר לפני בחירות אמצע הכהונה בנובמבר, ומספר מחוקקים ממפלגתו של הנשיא כבר גינו את איומיו, ואמרו שהם מזיקים לסיכוייהם להמשיך ולהחזיק ברוב בשני בתי הקונגרס.

אולם נושא ההגירה הוא זעקת הקרב האמינה ביותר של טראמפ לשלהוב ה"בייס" שלו, והוא ויועציו מאמינים בלב שלם כי נושא זה יאחד ויגבש את מצביעי הימין בבחירות. התקציב הפדרלי הנוכחי מסתיים בסוף ספטמבר, ומחוקקים משתי המפלגות כבר עובדים זה חודשים בניסיון להעביר סדרה של הקצאות תקציב חלקיות. אולם איומו האחרון של טראמפ עלול להחזיר את התפישה כי הקונגרס תקוע - דבר שייראה כאשמת המפלגה השלטת - לחזית הבמה לקראת הישורת האחרונה של הקמפיין.

במסיבת העיתונאים המשותפת התענג טראמפ על תמימות הדעים בינו לבין אורחו בסוגיית ההגירה, והזכיר לכתבים כי קונטה עלה לשלטון לאחרונה בשל תסכול הבוחרים בארצו ממשבר ההגירה המתמשך. טראמפ אמר כי שתי המדינות תפתחנה ב"דיאלוג אסטרטגי חדש" שיחזק את מאמצי הביטחון המשותפים בים התיכון ובצפון אפריקה ויתמקד "בצורך הדחוף להגן על האומות שלנו מפני טרור והגירה בלתי מבוקרת... אנו מאוחדים באמונתנו העמוקה כי אומות חזקות חייבות גבולות חזקים", סיכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE