הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיבים נגד דיכאון: מחקר חדש מצא, כי דגני בוקר ופירות יגרמו לכם להיות מאושרים
מזון עשיר בסיבים, כגון דגני בוקר, פסטה ופירות, יכול לסייע בעידוד חיידקי המעיים לייצר חומצות שומן שמווסתות את פעילות המעיים באופן שמונע הפרעות הקשורות במתח פיזי ונפשי, חרדות ודיכאון

דיאטה עשירה בסיבים יכולה לצמצם את ההפרעות הקשורות בלחץ גופני ונפשי, כגון חרדות ודיכאון. כך הראה מחקר שכלל מספר בדיקות. הבדיקות הראו, כי מזונות, כגון פסטה וירקות, מעודדים את חיידקי המעיים לייצר שרשרת חומצות שומן (SCFAs), שמורידות את המתח הפיזי והנפשי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אכילה של דגני בוקר יכולה לסייע בהקלה על חרדות ודיכאון

במסגרת המחקר, מצאו המומחים, כי דיאטה עשירה בסיבים, כגון דגנים ופירות יכולה להפחית את ההפרעות האמורות. כמו כן, הדיאטה יכולה לסייע בהקלה על בעיות, כגון תסמונת המעי הרגיז.

שרשרת החומצות שהסיבים מעודדים את חיידקי המעיים לייצר, מורידים את המתח הנפשי ובהמשך לכך מצמצמים התנהלות מתוך חרדות. החומצות מסייעות בתיקון דיפוזיות בין הגוף למעיים, שנגרמות כתוצאה ממתח פיזי ונפשי מתמשך. הדיפוזיות הן תהליך שבו מזון לא מעוכל וחיידקים עוברים מקיר הבטן אל תוך המעיים ואל מחזור הדם. כך נוצרות דלקות מתמשכות.

לדברי החוקרים, יש מודעות הולכת וגוברת באשר לתפקיד של חיידקי המעיים ובאשר לכימיקלים שהם מייצרים, על מנת לווסת תהליכים פיזיולוגיים והתנהגותיים. תפקיד חומצות השומן בתהליך האמור עדיין לא ברור במלואו. לשם כך דרוש מחקר נוסף.

גם פירות יכולים להפחית את ההפרעות הקשורות במתח של הגוף והנפש

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE