הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם השירות החשאי מטייח פרשת ריגול חמורה בשגרירות ארה"ב במוסקבה?
כתב הגארדיאן ניק הופקינס חושף: אזרחית מקומית שהועסקה בשגרירות ארה"ב בבירת רוסיה מסרה מידע לשירותי הביטחון הרוסיים. "כל המקומיים עושים את זה, אבל היא מסרה מעל ומעבר" מסר בכיר בממשל ל-CNN. משרד החוץ והשירות החשאי עומדים על כך שלא היתה לה גישה ל"סודות ביטחון לאומי". המקור של הגארדיאן: הם בכלל לא בדקו

מרגלת רוסייה הועסקה במשך למעלה מעשור בשגרירות ארה"ב במוסקבה בטרם פוטרה אשתקד. כך אישר היום בכיר בממשל לרשת CNN בעקבות חשיפה בנושא של ניק הופקינס, כתב הגארדיאן הבריטי. האישה, אזרחית רוסיה, עבדה עבור השירות החשאי של ארה"ב במשך שנים בטרם נפל עליה החשד במהלך ביקורת ביטחון שגרתית של המחלקה האזורית של משרד החוץ ב-2016.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשודה בריגול פוטרה במסגרת הקטנת המשלחת האמריקאית לרוסיה (צילום: הקרן הבינלאומית לאנשי אבטחה)



מחלקת הביטחון גילתה כי האישה מקיימת מפגשים קבועים ובלתי מאושרים עם שירותי הביטחון הרוסים, ה-FSB (מה שהקשישים בינינו עוד זוכרים בתור הקג"ב. רק השם והלוגו השתנו). "אנחנו מניחים שהם (העובדים המקומיים בשגרירות) כולם מדברים עם הפס"ב, אבל היא נתנה להם הרבה יותר מידע מכפי שהיתה אמורה", אמר הבכיר.

מחלקת הביטחון האזורית שלחה לשגרירות התראה ב-2017 והאישה פוטרה בקיץ שעבר, לאחר שנתפסה "על חם" בתום תקופה בה הוזנה במידע כוזב. "ידענו שזה קורה וזה היה רק תהליך של לשחק את המשחק עד הסוף ולתת לה להשיג מידע ספציפי שאותו ראינו אותה מעבירה לפס"ב".

למרגלת היתה גישה למערכות הרשת הפנימית והאימייל של השירות החשאי, אולם הבכיר שדיבר עם CNN עמד על כך ש"זה לא עניין של ביטחון לאומי. לא היתה לה גישה למידע מסווג ביותר". המקור שדיבר עם הופקינס כתב הגארדיאן דוחה את הדברים.


מטייחים? (צילום: historyonthenet.com)



לדבריו, האישה שוחררה בשקט כדי למנוע מבוכה לשירות החשאי, ופיטוריה נבלעו בגל של 750 עובדי שגרירות שהוסרו מן המשלחת הדיפלומטית האמריקאית בשל דרישה רוסית בתגובה לסנקציות. "השירות החשאי מנסה להסתיר את החדירה על ידי פיטוריה", אמר. "הנזק כבר נעשה אבל ההנהלה הבכירה של השירות החשאי לא ביצעה שום חקירה פנימית כדי לאמוד את הנזק ולראות אם היא גייסה עובדים אחרים לספק לה מידע".

אדם המעורה בפרטי המקרה מסר ל-CNN כי האישה למעשה הועסקה על ידי משרד החוץ, אולם עבדה עבור השירות החשאי. טכנית, כל האזרחים הזרים המועסקים בשגרירויות ארה"ב בעולם מועסקים על ידי משרד החוץ, שהוא המבצע להם בדיקת רקע ושוכר אותם - ואז הסוכנויות השונות בשגרירות הנתונה מקצים להם תפקיד.


גם מרגלת רוסייה, על פי החשד. מריה בוטינה, החשודה שהשתחלה לימין בארה"ב דרך תמיכה בזכויות נשק - בהוראת מקורבים לקרמלין (צילום: ABC)



משרד החוץ סירב להגיב למקרה הספציפי, אך מסר כי "עובדים זרים עוברים בדיקה ביטחונית מעמיקה ונוקשה, וסקירות תקופתיות כדי לוודא שהם עומדים בנהלים, וכשמתברר שמי מהם הפר את נהלי הביטחון, אנו נוקטים בתגובה ההולמת בזמן ובמקום המתאימים"

מן השירות החשאי נמסר כי מעולם בשום שלב לא נמצאים אף "עובד זר בשירות החוץ" (Foreign Service National) בעמדה בה יש ביכולתם להשיג סודות ביטחון לאומי. תגובת השירות לא התייחסה למקרה המסוים הנדון, אולם הוסיפה כי השירות מודע לכך ש"כל העובדים הזרים המספקים שירותים לקידום משימתנו, מנהליים או אחרים, יכולים להיות נתונים להשפעה מודיעינית זרה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE