הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסכסוך בין ישראל לחמאס: האם יחתם הסכם הפסק האש בתיווך האו"ם ומצרים?
ירושלים הודיעה כי היא מוכנה להקל על הסגר שהוטל על הרצועה, בתמורה להרגעת הרוחות ברצועה. בינתיים, צה"ל ירה אל רכב של חוליית שיגור בלונים, ופצע ארבעה

ישראל מציבה היום (ראשון) יעדים צרים לשיחות הפסקת האש עם חמאס, ואומרת כי ההצעה עוסקת בעיקר בהקלת הסגר על עזה, בתמורה להרגעת הרוחות בצד הפלסטיני של הגבול.
ההצהרה הישראלית באה כמה שעות לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם הקבינט המדיני-ביטחוני כדי לדון, ואולי אף לאשר, את הצעות התיווך של האו"ם ושל מצרים, שנועדו למנוע עוד הסלמה בעימותים בין ישראל לחמאס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עשן מיתמר מעל בתי עזה במהלך תקיפות של צה"ל


האו"ם ומצרים לא פרסמו פרטים על הצעותיהם. הצדדים השונים דיברו על הצורך לשפר את התנאים ההומניטריים בעזה, להרגיע את המתיחות בשני צדי הגבול לפייס את חמאס עם הרשות הפלסטינית.

בעזה, שנמצאת בין הפטיש הישראלי לסדן המצרי, גברה בשבועות האחרונים המתיחות הביטחונית, מאז שהחלו ההפגנות בצד הפלסטיני של הגבול בסוף חודש מאי. בעקבות המתיחות, נהרגו 157 פלסטינים מאש צה"ל.  

מהצד השני, הפלסטינים בעזה שיגרו רקטות, פצצות מרגמה, בלוני ועפיפוני תבערה אל הצד הישראלי. חייל צה"ל נהרג במהלך חילופי אש לאורך הגבול, והעפיפונים והבלונים גורמים בכל יום לשריפות קשות באזור עוטף עזה.

בתשעה ביולי סגרה ישראל את המעבר המסחרי הגדול בגבול הרצועה, מעבר ארז, וצמצמה עוד יותר את התחום המותר לדיג. כעת, עם הצעות התיווך, ייתכן והצעדים האלה יופסקו.

"הפסקת אש מוחלטת מצד הפלסטינים תוביל לפתיחה מחדש של מעבר כרם שלום והרחבת תחומי הדיג", אמר קצין ישראלי בכיר.

ההצעה הזאת תעמוד במרכזם של הדיונים, אמר הקצין הבכיר, והוסיף כי כל הסכם גבול עם חמאס יותנה בהחזרתם של שני החיילים הישראלים שנהרגו במבצע צוק איתן בשנת 2014, אורון שאול והדר גולדין, ושני אזרחים ישראלים שמוחזקים בידי חמאס.


רקטות נורות מעזה אל יישובים בצד הישראלי של הגבול, ארכיון


חמאס, ערך פגישות של בכירי הארגון כדי לדון במצב. "חמאס ערך פגישות פנימיות והן עדיין לא הסתיימו", אמר חוסאם בדראן, בכיר חמאס, לרדיו בעזה. "הסבר של העם שלנו, והסגר בן 12 השנים שנקבע בלי אשמה מצדם, דורש שכל ההנהגה הפלסטינית תחפש פיתרון אמיתי לסבל הזה".

במה שנראה כמו צעד בונה אמון בקהיר, אתר אינטרנט שתומך בחמאס אמר כי מצרים החלה היום לאפשר העברה של גז בישול דרך הגבול שלה לתוך רצועת עזה, במטרה לחפות על החוסר שנוצר בעקבות הלחץ הישראלי.

במקביל, צה"ל הודיע היום כי הוא ביצע ירי לתוך רכב של חוליית משגרי בלונים. גורמים ברצועה מסרו כי ארבעה בני אדם נפצעו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE